Omdömet skrevs 29 juni 2016

Hotellet ligger med fördelaktigt läge i förhållande till stadskärnan och en av få fria parkeringsplatser. Rummen i annexet, där vi bodde, var tämligen enkla, men funktionella och rena. Sovkomforten var bra. Frukosten var tillräcklig och personalen tillmötesgående.

• Bodde här: juni 2016, reste med familjen
Tack Anders M J
Omdömet skrevs 21 april 2016 från mobil enhet

Vi bodde högst upp, rummet var rätt litet då det även var en vinkel in i rummet av ett snedtak. Detta gjorde rummet ändå väldigt mysigt, men som sagt trängre, väggarna var målade i en mörk kulör så det var becksvart när det var dags att sova, stort plus!
Rent fräscht och nyrenoverat rum.
Fanns ingen duschvägg/draperi så det är bara att lyfta ut alla necessärer, handdukar och allt annat för det blir ordentligt blött överallt i badrummet, ingen skrapa och endast en enda krok till handdukar och ingenstans att göra av de blöta. Det fanns en liten balkong som vi använde som kylskåp, perfekt!
Hallgrimskirka ligger granne, hade läst innan att den skulle plinga och ha sig men det var absolut inget som jag och min sambo stördes av, knappt ens hörde.
Ok frukost, rostmackor, pålägg, våfflor som man kunde steka själv, dålig juice, nån slags supersöt saftblandning..
Nära och bra till allt i Reykjavik. Trevlig personal.

Bodde här: februari 2016, reste som ett par
Tack ant0niec
Thor S, Front Office Manager på Hotel Leifur Eiriksson, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2016

Tack så mycket!

Omdömet skrevs 9 november 2015

Allt var OK. Dock ej frukosten. I torftigaste laget. T.ex. avsaknad av juice. Erbjöds endast sötsliskig saft och rostefranska.
Taskig mottagning av WiFi och TV utbudet under all kritik. En fungerande kanal (BBC).
Annars var det ett hyfsat hotell.

Tips för att välja rum: Boka inget rum på undervåningen om ni vill ha en ostörd nattsömn. Ligger i källarnivå och lyhört med oväsen från bl.a gatan..
  • Bodde här: november 2015, reste ensam
Tack Lord Of S
Omdömet skrevs 26 juli 2015

Hotellet har ett ganska centralt läge mitt emot Hallgrimskirkja. Vårt rum låg en halvtrappa ner i annexet. De två fönstren var i gatunivå. Badrummet var mycket litet, men rummet i sig var bra med sköna sängar. Frukosten var bra.

• Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack 60Pelle
Omdömet skrevs 16 juli 2015 från mobil enhet

Rummet var väldigt litet men det var rent och fräscht. Hotellet ligger bredvid Hallgrímskirkja som ringer en lång melodi i klockorna varje kvart dagtid, så det är lätt att hitta hem för kyrkan både syns och hörs :) Frukosten var god, det fanns lite olika att välja på.

Bodde här: oktober 2014
Tack JeanetteSvensson