Omdömet skrevs 25 juli 2017

Hotellet har ett bra och centralt läge, men det är exakt det enda positiva jag kan säga. Rummet luktade klart av fukt och mögel, och var så litet att man var tvungen att stå i duschen för att stänga badrumsdörren. Hade någon av oss varit överviktig hade vi inte tagit oss fram i rummet. Förutom detta verkar de ha byggt hotellet med pappersväggar, bredvid en nattklubb, vilket gjorde att det lät som att DJn stod i garderoben. Efter att nattklubben stängt 04:30 tänkte vi att nu kanske det går att sova. Det gjorde det, fram till halv nio då de drog igång dammsugaren ute i korridoren. Hur detta hotell har lyckats få fyra stjärnor är ett mysterium värdigt Sherlock Holmes. Detta är ett hotell jag varmt skulle rekommendera till folk jag absolut inte tycker om.

Tips för att välja rum: rännstenen är ett uppköp från detta hotell
  • Bodde här: juli 2017, reste som ett par
Tack Jonathan M
Omdömet skrevs 26 juni 2017

Små rum men rent och relativt bekväma sängar. Frukostbuffé ok, men saknade äggröra och bacon. Maten tog ofta slut och vi fick vänta tills tex nya ägg kokats. Elementet på rummet gick inte att stänga av och när det var varmt fick vi ha fönstret öppet. Eftersom det ligger helt centralt gick det inte att sova utan öronproppar med öppet fönster, det var fullt festande på gatan halva natten. Hotellet ligger på en gågata och det gick inte att parkera utanför utan man får gå en liten bit. Dessutom 1 trappa upp innan man kommer till hiss. Mycket trevlig portier!

• Bodde här: juni 2017, reste i arbetet
Tack Annika A
Omdömet skrevs 13 september 2016

Bodde 3 nätter i ett hörnrum, med fin utsikt över gatan. Då det ligger mitt på shoppinggatan kan utelivet på nätterna kanske anses störande. Men vill man däremot ha närheten hem mitt i natten är det perfekt. Många restauranger runt omkring. Stort rum med sköna sängar. Frukosten var väldigt enkel. Inte mycket att välja på. Bemötande från personal väldigt god.

• Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack AnnalenaC5
Omdömet skrevs 7 juli 2016 från mobil enhet

Bra hotell som ligger mitt på shoppinggatan i Reykjavik. Hiss finns! Bra frukostbuffé och gratis kaffe fram till kl 21 på kvällen. Tillmötesgående personal som låter dig ha ditt bagage stående vid receptionen efter utcheckning. Rekommenderas!

Bodde här: juni 2016, reste med vänner
1  Tack PiaI10
Omdömet skrevs 30 oktober 2015 från mobil enhet

Ett mysigt litet hotell i perfekt läge om du vill centralt. Ett stort plus till sängkläderna.

Fräscha rum. Bra tryck i duschen.

Frukosten får 3 av 5. Fräsch och mättande. Inget överdådigt.
Bra och fint frukostrum med stort ljusinsläpp.

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Magnus K