Omdömet skrevs 21 september 2016 från mobil enhet

Hotel Klettur ligger centralt ganska nära gågatan i Reykjavik. Bara någon gata emellan. Ett rent och fräscht hotell. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Bra frukost även för dem med specialkost. Rummen fanns i lite olika storlekar. Bodde man högt upp hade man utsikt över havet. Sängarna var mycket bra men jag var glad över att ha egen kudde med mig. Kuddarna var stora och hårda. Wi-FI fungerade jättebra. Vattnet var riktigt gott. En kväll skulle jag köpa vatten i flaska, då sa receptionisten "lägg inte pengar på denna flaska drick ur kranen". En del av dem pratade svenska annars pratar de mycket bra engelska

Datum för vistelsen: september 2016
Restyp: Reste i arbetet
Tack Eva S
Omdömet skrevs 26 juli 2016

Ett trevligt och nyrenoverat hotell som ligger några minuters promenad från gågatan.
Lungt läge störs inte av trafik eller annat ljud.
enkel frukost med yoghurt och fil samt med ägg, bröd, ost och skinka. fungerade bra för vår del. En del personal lite frånvarande ibland men vi fick svar på de frågor vi hade.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Inge P
Omdömet skrevs 24 april 2016

Trevligt hotell som ligger några minuters promenad från huvudgatan med shopping och restauranger! Välj ett rum med utsikt mot havet och bergen, be även att hamna högt upp. Vi både i ett hörnrum med utsikt mot en byggarbetsplats, som dessutom väsnades en hel del på morgnarna. Vet ej när detta arbete planeras bli klart? Sängarna var sköna och rummet innehöll de flesta bekvämligheter förutom att safetyboxen inte funkade (receptionisten informerade oss dock om att de aldrig haft några stölder på hotellet). Vad gäller receptionen så var det otroligt trevliga och hjälpsamma tjejer förutom en rödhårig tjej som var otroligt bitsk..henne försökte vi undvika när vi ville ha hjälp. Städningen var väl också lite sisådär, rätt mycket hår på de "rena" lakanen samt godispapper som låg kvar bakom möblerna från de tidigare gästerna. Trots lite små defekter är vi trots detta nöjda med vårt boende och skulle både rekommendera samt besöka detta hotell igen.

Rumstips: Mot havet, högt upp, inte vid byggarbetsplatsen
Datum för vistelsen: april 2016
Tack nicolina2014
Omdömet skrevs 28 mars 2016 från mobil enhet

Vänlig och hjälpsam personal i receptionen. Stort fräscht rum, badrum med tvål, schampo och balsam. Inga störande ljud från andra rum, korridor eller hiss (då bodde vi ändå precis bredvid hissen ) Aningen hårda kuddar, men går att få dem utbytta mot mjuka. Frukost ok, men saknade äggröra och bacon.

Datum för vistelsen: mars 2016
Tack Lena B
Omdömet skrevs 4 oktober 2015

Mycket centralt beläget. Fräscha rum, Bra sängar och tyst och svalt. Frukosten var lite knapp, men fungerade för oss. Ett typiskt hotell som man "bara" ska sova på efter en hel dag med utflykter och aktiviteter. Helt ok.

Datum för vistelsen: maj 2015
1  Tack EriqaA