“Trevligt ställe”

Kök: Europeiskt, Svenskt, Danskt, Skandinaviskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Lokal mat, Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 6 december 2017 från mobil enhet

Trevligt ställe med mysig miljö. Nedkokade minimalistiska smaker, mycket sälta och rökighet.
Servisen var nog ganska ny. Hon var duktig och noga med att berätta om maten och vinet men serverade från fel sida.

Tack Maria M

Omdömet skrevs 5 december 2017 från mobil enhet

Testade sjurätters. Mycket bra och inspirerande mat med ett spännande vinpaket till. Bra service och mysiga miljöer.

Tack Per077
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Åt på Dill 2015 och hade en fantastisk måltid. Min man och jag ser fortfarande varmt tillbaka på vår upplevelse där och skulle absolut återvända om vi någonsin är i Island igen. Bokade online några veckor innan vår resa utan problem. Restaurangen är liten och mörk men väldigt mysig. Vi valde 7 rätter och var oroliga för att fortfarande vara hungriga i slutet på grund av de små portionerna. Så var inte det fallet, ens för min make som har en bastant kött och potatis typ av aptit. Jag älskade att smaker och maten var mycket annorlunda för oss och att några av ingrediensernna var helt nya och unika. Den mest minnesvärda rätten var en av desserterna (ja, en av desserterna). Den hade selleri och Skyr och jag kommer ihåg att jag inte såg fram emot den alls eftersom jag inte tycker om selleri. Den var gudomlig. Det faktum att kocken kan omvandla selleri till en läcker dessert är fenomenalt. Vi var hänförda. Servicen var inte stressade och allt serverades med bra hastighet. Jag kan inte rekommendera denna restaurang nog och jag är så glad att de får det beröm de förtjänar.

Tack KandS_313
Omdömet skrevs 4 juni 2016 från mobil enhet

Tyvärr hade vi kanske lite för höga förväntningar. De utger sig lite för att ha Michelin-ambitioner. Men tyvärr föll det platt. Smakerna saknade djup och kreativitet. Det smakade faktiskt mest salt. Som en extra besvikelse så hade vi nog en ganska grön servitris. Hon verkade lite förvirrad och hade inte så bra koll på varken mat eller vin. Det var synd. Vi hade sett mycket fram emot detta besök!

Tack Kaffekatten
Omdömet skrevs 4 juli 2015 från mobil enhet

Detta var en av de bästa matupplevelserna någonsin! Fantastisk mat, suveräna vinpaket och en ny twist på det skandinaviska köket!

Tack jessicasund

Resenärer som tittade på Dill Restaurant tittade också på

Reykjavik, Capital Region

Besökt Dill Restaurant? Berätta vad du tyckte!