“Sjurätters”

Kök: Europeiskt, Svenskt, Danskt, Skandinaviskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 5 december 2017 från mobil enhet

Testade sjurätters. Mycket bra och inspirerande mat med ett spännande vinpaket till. Bra service och mysiga miljöer.

Tack Per077

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 17 maj 2017

Åt på Dill 2015 och hade en fantastisk måltid. Min man och jag ser fortfarande varmt tillbaka på vår upplevelse där och skulle absolut återvända om vi någonsin är i Island igen. Bokade online några veckor innan vår resa utan problem. Restaurangen är liten och mörk men väldigt mysig. Vi valde 7 rätter och var oroliga för att fortfarande vara hungriga i slutet på grund av de små portionerna. Så var inte det fallet, ens för min make som har en bastant kött och potatis typ av aptit. Jag älskade att smaker och maten var mycket annorlunda för oss och att några av ingrediensernna var helt nya och unika. Den mest minnesvärda rätten var en av desserterna (ja, en av desserterna). Den hade selleri och Skyr och jag kommer ihåg att jag inte såg fram emot den alls eftersom jag inte tycker om selleri. Den var gudomlig. Det faktum att kocken kan omvandla selleri till en läcker dessert är fenomenalt. Vi var hänförda. Servicen var inte stressade och allt serverades med bra hastighet. Jag kan inte rekommendera denna restaurang nog och jag är så glad att de får det beröm de förtjänar.

Tack KandS_313
Omdömet skrevs 4 juni 2016 från mobil enhet

Tyvärr hade vi kanske lite för höga förväntningar. De utger sig lite för att ha Michelin-ambitioner. Men tyvärr föll det platt. Smakerna saknade djup och kreativitet. Det smakade faktiskt mest salt. Som en extra besvikelse så hade vi nog en ganska grön servitris. Hon verkade lite förvirrad och hade inte så bra koll på varken mat eller vin. Det var synd. Vi hade sett mycket fram emot detta besök!

Tack Kaffekatten
Omdömet skrevs 4 juli 2015 från mobil enhet

Detta var en av de bästa matupplevelserna någonsin! Fantastisk mat, suveräna vinpaket och en ny twist på det skandinaviska köket!

Tack jessicasund
Omdömet skrevs 11 juli 2013

Vi åt fem rätter och förrätterna var verkligen intressanta, smakrika och goda, man använder lokala råvaror och naturens kryddor på ett spännande sätt. Även första huvudrätt med torsk var utmärkt, andra huvudrät med lamm var tämligen ordinär. Kyparen presenterade jordgubbarna till desserten som det bästa Island kunde frambringa. Så tråkiga och smaklösa som de var undrar man verkligen om Island inte kan producera bättre.
Servicen gav ett blandat intryck. En ung kvinna som var mycket nervös och en något äldre man som rabblade sina presentationer opersonligt som något han lärt sig utantill.
Lokalen var ganska trist men utsikten desto bättre.
Jag låter kanske negativ men jag hade förväntat mig något bättre. Helhetsintrycket är dock positivt även om jag inte kommer att gå dit och betala det priset en gång till.
Varken hemsida eller Facebook var uppdaterade med den senaste menyn. På hemsidan presenteras meny #66 men det som serveras är #112! Hela hemsidan ger intryck enligt min rubrik. Man orkar inte leva upp till sina ambitioner. Inaktuella menyer, inaktuella vinlistor, coming soon är ett vanligt uttryck.

Tack Anders_Kiruna_Sweden

Resenärer som tittade på Dill Restaurant tittade också på

Reykjavik, Capital Region

Besökt Dill Restaurant? Berätta vad du tyckte!