Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Hotell i Sokoskedjan som ligger i centrala Vasa.
Kom till hotellet väldigt sent pga försenat flyg från Stockholm och möttes av vänlig svensktalande personal vid incheckningen.
Blev tilldelad rum i byggnaden på andra sidan gatan som nås via en gångtunnel(i get fel i det) men det kändes som ett helt annat hotell. Slitet, nedgånget och obehaglig lukt från slitna heltäckningsmattor i korridoren som helt klart sett sina bästa dagar.
Rummet var ganska stort och välstädat om än med omodern och sliten inredning.
Bra säng, så sömnen var klanderfri.
Frukosten för alla boende på hotellet serveras i den byggnaden mitt rum är i så det är helt ok.
Då jag bodde i annexet gäller mina kommentarer bara den delen av hotellet, resten kanske är rena lyxen!

Bodde här: februari 2018, reste i arbetet
Tack Håkan R
Omdömet skrevs 29 september 2017 från mobil enhet

Vi har bott här många gånger. Service i receptionen är alltid bra, snabb och på svenska om man vill. Hotellet har utöver huvudbyggnaden en byggnad på andra sidan gatan, där ligger också frukostmatsalen vilket kan ge en del extra spring. Standarden är basic bra men inget extra eller nytt. Läget i centrum är fördel. Vi återkommer nog.

Bodde här: september 2017, reste i arbetet
Tack Maria A
Nina K, Front Office Manager på Original Sokos Hotel Royal Vaasa, svarade på det här omdömetSvarade 1 november 2017

Hej Maria A!

Tack för din respons!

Roligt att höra att du fått bra service i receptionen. Vi sätter stort värde vid att våra gäster ska känna sig välkomna och bli vänligt bemötta.

Hoppas ni besöker oss snart igen!

Nina
Receptionen, Original Sokos Hotel Royal Vaasa

Omdömet skrevs 25 september 2017

Incheckningen och utcheckningen gick snabbt och personalen betjänade oss vänligt på svenska. Rummet låg på våning 7 med fin utsikt. På rummet fanns allt man behövde, men kylskåpet var tomt (ingen minibar) vilket var lite förvånande. Frukosten serverades i en annan byggnad, tvärs över gatan. Det var fullt där redan 7.30 och borden fulla av disk, så det hade behövts lite mer personal där. Hotellets nyrenoverade bastuavdelning var fräsch men ganska liten, bassängen likaså. Sent på kvällen var det ändå skönt att bada där. Där fanns även rikligt med rena handdukar för gästerna.
Vi åt middag i hotellets entréplan, i restaurangen Frans och Nicole som serverar kontinental mat till rimliga priser.
Detta hotell är stort men det kändes tyst ändå. Det är ett bra och basic hotell jag kan rekommendera.

• Bodde här: september 2017, reste i arbetet
Tack N L

Hej N L,

Tack för din respons!

Ibland är det rusning i frukostrestaurangen och vi strävar efter att ha lämplig mängd personal. Tyvärr, kan vi inte alltid förutse när gästerna kommer att äta frukost. Vi tar till oss denna respons för att utveckla vår service.

Roligt att höra att ni trivdes i bastun. Vi är mycket stolta över vårt Authentic Sauna Experience diplom.

Vi hoppas få välkomna er till vårt hotell snart igen!

Nina
Original Sokos Hotel Royal Vaasa

Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Bra läge i centrum nära järnvägsstationen. Parkera gärna på gatan i stället för i hotellets parkering och spara pengar.

Outdated rum men med bra sängar. Dåliga sänglampor. Lite lyhört.

Frukost i hotellet bredvid som man når via en kulvert under gatan. Andra våningen i andra hotellet. Rörigt med många gäster och mat som tar slut. Tyvärr ingen bra äggröra och bacon.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack ResenarSverige
Omdömet skrevs 3 april 2017

Har bott på detta hotell ca. 30 nätter, när jag nu återkommer efter 1-2 år så har servicen och standarden sjunkit markant. Rummen är inte uppfräschade, tv fungerar inte och restaurangen som alltid har levererat mycket god mat har gjort att jag kommer att äta utanför hotellet i fortsättningen

• Bodde här: april 2017, reste i arbetet
1  Tack Clas0n
Jennie K, Service Manager på Original Sokos Hotel Royal Vaasa, svarade på det här omdömetSvarade 11 april 2017

Hej Clas0n!

Tack för din feedback!

Tråkigt att höra att din vistelse inte mött dina förväntningar.

Vi hoppas kunna betjäna dig bättre i framtiden.

Jennie