“Blev bjuden på en tvårättersmiddag,”
Omdöme om Mami

Mami
Boka bord
Rankad som nr 4 av 382 Restauranger i Åbo
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Lunch, Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Blev bjuden på en tvårättersmiddag, och vad gott det var! Tog blinierna till förrätt - helt underbara och enligt rysk tradition med smetana, hackad rödlök och sikrom. Till huvudrätt en gös med potatismos och räkor, den smälte i munnen. En eklagrad chardonnay Meursault smakade utmärkt till bägge rätterna. Trevlig lokal och uppmärksam servering.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 482katt

Omdömet skrevs 23 maj 2019 från mobil enhet

Gjorde ett återbesök hos Mami, det har gått ett år sedan senaste besök i Åbo, hade bokat bord till kl. 18. Ganska få gäster, alla bord inne tomma, ute ca till hälften upptaget. Efter att direkt blivit anvisade bord och fått menyerna ignorerades vi helt av servitriserna som gick omkring ibland och småpratade men ingen efterfrågade vad vi ville beställa. Då 35 minuter gått sedan vi fick menyerna och ingen tagit upp beställning lämnade vi restaurangen , mycket besvikna......

Datum för besöket: maj 2019
1  Tack 54klaust
Omdömet skrevs 18 juli 2018 från mobil enhet

Beställde gazpacho till förrätt och revben till huvudrätt och vin som servitrisen rekommenderade till. Hur gott som helst!!!Mycket prisvärt, särskilt om man jämför med priserna i Stockholm. Bra jobbat Mami!

Datum för besöket: juli 2018
Tack annai792
Omdömet skrevs 1 juni 2018

Besökte restaurangen en varm majkväll och satt på uteserveringen på Lilla torget,
Snabb och trevlig service på helt acceptabel svenska. Vi åt gös och sparrisrisotto till varmrätter och ganache på karamell och sorbet med björnbär till efterrätt, både rätterna var delikata och något av det godaste vi ätit på länge.
Mycket trevlig och omtänksam service.

Datum för besöket: maj 2018
Tack 54klaust
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Det var första gången jag var på lunch på Mami, tidigare varit flera gånger på middag och maten har alltid varit mycket god, vilket även lunchen nu var.
Jag valde lever och den var helt fantastiskt god. Levern serverades med svampsås, nypotatis och lingon.
Andra lunch alternativ var; soppa på zucchini och sedan en fiskrätt med gös. Funderade först på gösalternativet men då jag såg priset, 24 euro, så tyckte jag det var för dyrt som lunchpris. Levern och soppan hade normalt lunchpris, 8-10 euro.
Personalen var som alltid trevlig och betjäningen snabb.

Datum för besöket: juli 2017
Tack 1SussiLa

Resenärer som tittade på Mami tittade också på

Åbo, Southwest Finland

Besökt Mami? Berätta vad du tyckte!