“Mysig och prisvärd ”

Turun Kauppahalli
Rankad som nr 5 av 51 saker att göra i Åbo
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Väldig finn och smaklig mat.. åt asiatisk mat med speciellt sopa. Nära Domkyrkan med många affärer omkring och inne i den gamla köpcentrum

Tack Ali E

Omdömet skrevs 30 september 2017

Perfekt resmål för regniga dagar! Mysigt och en otrolig gammal byggnad. Vi passade på att äta lunch och det ångrade vi inte. Om jag bodde här skulle jag snabbt bli stamkund! Trevlig och kunnig personal som gav det lilla extra. Vill man inte titta på alla mat så kan man titta på den otroliga byggnaden!

1  Tack Piggelinas
Omdömet skrevs 19 juli 2017

Vi trivdes utmärkt. De finns så mycket att välja emellan. Och till ett bra billigt pris också.. vilket overraskade mej stort. Om ni har tid gå in och ta en kaffe och njut av atmosfären.

Tack Susanne K
Omdömet skrevs 1 april 2017

Ett av mina absoluta favoritställen i Åbo. Gammaldags saluhall med små butiker, ett café och flera matställen. Bra plats att hitta genuin finsk mat och fina souvenirer. Finns en "food court" där alla familjemedlemmar kan välja mat från olika matställen och ändå äta tillsammans. Bäst stämning innan julen, då levande körer sjunger julmusik och hallen är pyntad.

1  Tack bubbavixxen
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 augusti 2016

Jag vandrar gärna omkring i saluhallen och bara tittar på varor. Detta är en traditionell gammaldagssaluhall med tonvikten på matprodukter. Inslaget mer exotiska varor är i bra proportion till bakverk, kött och fisk. I hallen kan man också äta en måltid eller ta en kaffe med bakelse. Finns Ascans trevliga café där en del av caféet består av en gammal järnvägsvagn, och det nyare Pice of Cake som säljer MBakery´s fantastiska bakelser. På den senare får man bl.a. bakelsen I kiss my Turku (saftig blåbärsmousse och mjuk mörk choklad).

Tack MariBMic

Resenärer som tittade på Turun Kauppahalli tittade också på

Åbo, Southwest Finland

Besökt Turun Kauppahalli? Berätta vad du tyckte!