“Lysande!”

Kök: Skandinaviskt
Bra för: Affärsmöten, Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Vi hade turen, glädjen och lyckan att få ett bord på Olo om aftonen på Finlands självständighetsdag. Utsökt meny, perfekt tillagade rätter, personlig och elegant servering, väl valda viner och givande samtal med husets sommelier. Sannerligen är den värd sin Michelinstjärna. Men alldeles strålande och helt enastående bland våra erfarenheter av stjärnkrogar i Europa var Olos sätt att hantera min hustrus glutenintolerans och mjölkallergi. Vi hade förvarnat köket om utmaningen och möttes av en fantastisk överraskning. Här var det inte fråga om "istället för" (och lite sämre). Istället serverades en parallellmeny, steg för steg i samma smakområde och med samma eleganta gestaltning.Vi minns timmarna på Olo som en av våra stora kulinariska upplevelser tillsammans.

Tack christian l

Omdömet skrevs 24 september 2017 från mobil enhet

Vi åt avsmakningsmenyn på 17 rätter "the journey". Det var faktiskt perfekt mängd mat, man blev inte för mätt eller gick därifrån hungrig. Personalen och kockarna får 5 av 5 stjärnor. Maten var både högt och lågt. Ibland kändes det som att det var mest fint upplagt, som konstverk men smakade egentligen inte så jättespeciellt . Vi kommer inte att besöka restaurangen igen men det var definitivt en härlig upplevelse. 4/5 blir helheten.

Tack Michelle N
Omdömet skrevs 3 maj 2017

Trevlig lunch i Helsingfors. Fyra rätters meny med fina och balanserade smaker. Bra rekommendation för passande vin.

Tack Johlindq
Omdömet skrevs 16 april 2016 från mobil enhet

Förväntningarna var höga och visuellt blev vi inte besvikna. God service, maten kom i lämplig takt och rätterna var kreativa. Ibland fick man dock känslan av att kreativiteten och det visuella var av större betydelse än smaken. En intressant upplevelse, men inte " out of this world" experience..

Tack Catharina E
Omdömet skrevs 10 oktober 2015

Maten prisvärd, däremot för dyra viner till den mängd som serverades, undrar om det ens var 12 cl/glas( x 3 = 60€). Fancy dining så inget ställe att vara vrålhungrig på men förövrigt riktigt lyckat. Maträtter enligt säsong och roligt concept "creative citchen".

1  Tack Kia E

Resenärer som tittade på Olo Ravintola tittade också på

Helsingfors, Uusimaa

Besökt Olo Ravintola? Berätta vad du tyckte!