“Ät här!”

Kök: Fisk och skaldjur, Skandinaviskt
Bra för: Romantiska möten, Lokal mat
Middagsalternativ: Lunch, Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 10 december 2017 från mobil enhet

Andra gången jag besökte Juuri och det håller samma klass. Rekommenderas starkt. Ät sapas! Jag åt tre sapas och det räckte för mig. De andra åt et sapas och en huvudrätt. Underbara smakkombinationer. Bra service. Återkommer nästa gång jag är i Helsingfors!

Tack MyJosefin

Omdömet skrevs 29 oktober 2017 från mobil enhet

Mycket trevlig personal med god service och högt kunnande. Positivt att de har lunchöppet på lördagar i ett Helsingfors som annars inte verkar bjuda på många öppna restauranger utöver standardställena. Extra positivt att de inte tar bokningar till lunch. Åt både sappas, huvudrätt och något litet efter maten. Inte det största urvalet av viner på glas, men helt ok.
Mycket god egenproducerad öl dock. Rekommenderas varmt om man vill äta finsk mat med en modern tvist.

Tack Erik H
Omdömet skrevs 29 oktober 2017 från mobil enhet

Hittade Juuri på TripAdvisor och blev mycket imponerad. Underbar mat, trevlig personal och en härlig upplevlse. Hela sällskapet bestående av 6 personer var mycket nöjda.

Tack Juan N
Omdömet skrevs 5 juni 2017

Fick tips om Juuri från en god vän och det visade sig vara ett kulinariskt fynd i Helsingfors. Små spännande smakbitar - finska tapas som de kallar för Sapas. Varmrätterna goda och efterrätter som använder finska råvaror på ett spännande sätt. Även ölen hade smaker som passade bra till maten men som var nya. Exemplarisk och pedagogisk personal

Tack 490satishs
Omdömet skrevs 3 juni 2017

Vi tillbringade en kväll på Juuri tillsammans med vår affärspartner för att fira ett avslutat uppdrag.
Vi åt en sex rätters överraskningsmeny med tillhörande drycker. Juuri bjöd på en avslappnande atmosfär och fina smakupplevelser kvällen igenom. Rätterna var baserade på enkla råvaror från det traditionella Finska köket. Maten var mycket välgjord och gav känslan av att kocken höjde ribban för varje rätt. Dryckerna verkade omsorgsfullt utvalda och bjöd på unika och personliga smaker. Sommelieren berättade bakgrunden till varje dryck, vilket också bidrog till upplevelsen.
Servicen var vänlig och professionell. Varje rätt presenterades och rätterna serverades i lagom takt. Restaurangen var välfylld trots att det var en måndagskväll, vilket bidrog till den trevliga stämningen.
En av de mest prisvärda restaurangerna i Helsingfors.

Tack Fredi779

Resenärer som tittade på Juuri tittade också på

Helsingfors, Uusimaa

Besökt Juuri? Berätta vad du tyckte!