“Fine dining”

Rankad som nr 14 av 1 897 Restauranger i Helsingfors
Kök: Europeiskt, Skandinaviskt, Gastropub, Vinbar, Brew Pub
Område: Kampinmalmi
Omdömet skrevs 17 mars 2020

EN trevlig restaurang som jag inte hade besökt på några år. Den hållen samma höga kvalitet på maten som jag minns men servicen kändes lite mindre engagerad än vad den var tidigare, varför det inte blir det högsta betyget.

Datum för besöket: februari 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med den här restaurangen
2  Tack SrDonJuan

Omdömet skrevs 11 december 2019 från mobil enhet

Alltid spännande med en fasta menu. Jag nöjde mej med tre rätter och kompletterade med ost. Här leverera man, framförallt om man tar vinpaketet till. Alla rätter utgår från vinet, som är utsökta. De flesta från Italien. Bra variation på smaker och textur på alla rätter. Framförallt de två desserterna imponerande, om något så kan man hoppa över osten. Ta hellre ett extra glas vin istället. :)

Datum för besöket: december 2019
Tack Michael T
Omdömet skrevs 1 juli 2019

Mycket trevligt och korrekt bemötande direkt vid entrén. Enkel men snygg och smakfull inredning. Servitrisen beskrev menyn med inlevelse och med absolut kunskap om varje ingrediens. Vi beställde en femrätters meny där varje delkomponent var perfekt presenterad. Råvaror och smaker av högsta klass, allt välbalanserat och mycket njutningsfullt. Vid nästa besök i Helsingfors bokar vi på nytt bord på Passio. Restaurangen kan varmt rekommenderas, den överträffade våra förväntningar.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack eyesforqualiry
Omdömet skrevs 12 maj 2019 från mobil enhet

Njutit av en välkomponerad vällagad middag med viner som matchade maten perfekt. Utlovades överraskningar när vi beställde mat och vin. Det blev många positiva! Beställde 3 rätter + ost och fick dessutom små smakprov mellan som fullständigt övertygande oss att detta var ett ställe vi vill återvända till!

Datum för besöket: maj 2019
Tack AgnetaA408
Omdömet skrevs 6 april 2019 från mobil enhet

Vi åt en femrätters middag på tumanhand. Maten var utsökt och höll jämn kvalitet hela vägen. Kvällens meny innehöll fisk, svamp, ren, lamm med mera. Efterrätten, en tiramisu, talar vi om fortfarande. Vinpaketet innehöll viner från Piemonte och Österrike. Vinerna passade till maträtterna, men vi hittade ingen ny favorit. Positivt var att det gick att få ett halvt vinpaket/halva portioner. För maten ger vi betyget fem. Helhetsomdömet sjunker för att betjäningen haltade. Vi kände oss välkomna och bemötandet var hjärtligt, men också ungt, oerfaret och inte särskilt insatt i varken vinerna eller maträtterna. Vi går gärna en annan gång till Passio och kan rekommendera restaurangen!

Datum för besöket: mars 2019
1  Tack 132jannikal

Resenärer som tittade på Passio Keittio Ja Baari tittade också på

Helsingfors, Uusimaa

Besökt Passio Keittio Ja Baari? Berätta vad du tyckte!