“Utsökt mat - perfekt presenterat och hög klass på service rakt igenom”

Passio Keittio Ja Baari
Boka bord
Rankad som nr 14 av 1 899 Restauranger i Helsingfors
Kök: Europeiskt, Skandinaviskt, Gastropub, Vinbar, Brew Pub
Område: Kampinmalmi
Omdömet skrevs 1 juli 2019

Mycket trevligt och korrekt bemötande direkt vid entrén. Enkel men snygg och smakfull inredning. Servitrisen beskrev menyn med inlevelse och med absolut kunskap om varje ingrediens. Vi beställde en femrätters meny där varje delkomponent var perfekt presenterad. Råvaror och smaker av högsta klass, allt välbalanserat och mycket njutningsfullt. Vid nästa besök i Helsingfors bokar vi på nytt bord på Passio. Restaurangen kan varmt rekommenderas, den överträffade våra förväntningar.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack eyesforqualiry

Omdömet skrevs 12 maj 2019 från mobil enhet

Njutit av en välkomponerad vällagad middag med viner som matchade maten perfekt. Utlovades överraskningar när vi beställde mat och vin. Det blev många positiva! Beställde 3 rätter + ost och fick dessutom små smakprov mellan som fullständigt övertygande oss att detta var ett ställe vi vill återvända till!

Datum för besöket: maj 2019
Tack AgnetaA408
Omdömet skrevs 6 april 2019 från mobil enhet

Vi åt en femrätters middag på tumanhand. Maten var utsökt och höll jämn kvalitet hela vägen. Kvällens meny innehöll fisk, svamp, ren, lamm med mera. Efterrätten, en tiramisu, talar vi om fortfarande. Vinpaketet innehöll viner från Piemonte och Österrike. Vinerna passade till maträtterna, men vi hittade ingen ny favorit. Positivt var att det gick att få ett halvt vinpaket/halva portioner. För maten ger vi betyget fem. Helhetsomdömet sjunker för att betjäningen haltade. Vi kände oss välkomna och bemötandet var hjärtligt, men också ungt, oerfaret och inte särskilt insatt i varken vinerna eller maträtterna. Vi går gärna en annan gång till Passio och kan rekommendera restaurangen!

Datum för besöket: mars 2019
1  Tack 132jannikal
Omdömet skrevs 20 november 2018

Underbar mat med perfekt matchade viner! Fisken till varmrätt var nog den bästa jag ätit och flera av vinerna var från Barolo - ett utmärkt vindistrikt.
Dessutom var servicen personlig och proffsig.

Datum för besöket: november 2018
Tack biscayha
Omdömet skrevs 24 september 2018

Vi bestämde oss för en 3-rättersmeny med vinpaket. Det visade sig vara ett utmärkt val. En perfekt komponerad meny med passande viner. Kan varmt rekommenderas om ni vill ha en gastronomisk upplevelse i en skön miljö och med en utmärkt servicenivå.

Datum för besöket: september 2018
Tack U5590GSthomase
PASSIOdining, Asiakassuhdepäällikkö på Passio Keittio Ja Baari, svarade på det här omdömetSvarade 17 oktober 2018

Hej Thomas!

Underbart att ni trivdes hos oss. Och välkomna åter!

Resenärer som tittade på Passio Keittio Ja Baari tittade också på

Helsingfors, Uusimaa

Besökt Passio Keittio Ja Baari? Berätta vad du tyckte!