Omdömet skrevs 3 augusti 2018 från mobil enhet

Ett hotell med fin omgivning av skog och hav. Mysig brygga nere vd havet där vi hade picnic☀️. Gd frukost och sköna sängar. Fräscht. Tyvärr ingen AC så svårt att sova i värmen . Ombyggnationer kring hotellet men inget som störde. Återkommer gärna!

Datum för vistelsen: augusti 2018
Tack 754sagac
Tiina A, Asiakassuhdepäällikkö på Hotel Rantapuisto, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2018

Hej Saga C
Tack för att du valde att bo hos oss. Vi arbetar hårt för att göra våra gäster nöjda och vi uppskattar din feedback! Vi hoppas att du kommer tillbaka snart igen!
Vänliga hälsningar, Tiina A. / Front Office Manager

Omdömet skrevs 7 maj 2017

Hotell i skogsområde nära havet. Rummen ligger delvis i flygelbyggnader med nivåskillnader. En del rum är små. Frukosten är OK. Bodde där vid två tillfällen med 5 dagars mellanrum. Vid ankomst söndagskvällen var inte rummet städat, något som också drabbade andra i ressällskap ett!

Datum för vistelsen: april 2017
Tack LA G
Tiina A, Front Office Manager på Hotel Rantapuisto, svarade på det här omdömetSvarade 16 augusti 2017

Tusen tack för din feedback. Vi arbetar hårt för att göra våra gäster nöjda och vi uppskattar dina synpunkter. Genom att berätta vad du tyckte om din vistelse hjälper du oss att förse dig och andra gäster med förstklassiga upplevelser i framtiden. Vi hoppas att du snart kommer till oss igen.

Omdömet skrevs 23 september 2015

Detta är ett ganska stort hotell som ligger i "skogen" vid havet, med egen brygga och bastuanläggning. Bra rum och rejäl frukost. Goda kvällsrätter. Ett bra alternativ om priserna i centrala Helsingfors skenat iväg på grund av någon större konferens.

Rumstips: Välj rum mot havet
Datum för vistelsen: september 2015
Tack Cyberlo
Omdömet skrevs 2 april 2013

Rum med utsikt över Nordsjön och bastun med badbrygga. Vill du bo nära Östracentrum och Helsingfors med naturen in på knutarna så ska du boka ditt boende på Rantapuisto. Letar du efter ett konferanshotell så finns det här. Restaurangen var stängd uner påskhelgen men man kunde beställa från menyn och äta i baren brevid receptionen eller göra som vi, ta med den goda maten till rummet. Rummet var bra med stort badrum och bra förvaring. På rummet fans TV och gratis internet, Wifi fanns i receptionsområdet men jag prövade med surfplattan och fick kontakt med Wifi även på rummet. Bra utbud på frukosten, med bland annat karelska piroger med äggasmör som är min favoritfrukost i Finland. Myckt trevlig personal som gav mycket bra service.
Prisvärt boende.

Rumstips: Välj rum med sjöutsikt.
Datum för vistelsen: mars 2013
Tack Eva B
Omdömet skrevs 26 juli 2012

Konferenshotell en bit ut från staden. Knappt 2km till Metron. Svårt att hitta utan bra karta eller navigator. Ligger i naturskön miljö med egen badstrand. Grymt skön 60-talsdesign insprängt i det gröna. OK frukost och mat serveras från eget kök. Rummen enkla och välstädade..

Rumstips: Sauna in the afternoon.
Datum för vistelsen: juli 2012
Tack Juhani