Tallink and Silja Line - Cruises

855riittaa
Fuengirola, Spanien
Läs alla 2 134 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Helsingfors
från 142,16 US$
från 244,04 US$
från 38,89 US$
från 45,57 US$
Omdömet skrevs 15 augusti 2021

Åkte på kryssning Sthlm-Ystad-Visby. Hytten var dåligt städat. Glassplitter på golvet som dammsögs och golvet våttorkades efter tillsägelse. Fjärrkontrollen till TV gick knappt att trycka på pga allt smuts som hade samlats mellan knapparna. När båten väl var tillbaka i hamn i Stockholm fylldes åtminstone vår korridor av städpersonal vilket resulterade att vi hade svårt att ta oss fram med allt pick och pack. Där gällde inte "håll avstånd" !
Hade förbeställt buffé 3 kvällar. Allt smakade bra men samma mat alla kvällar. Kändes tråkigt på en kryssning. Och så denna matsalskänsla... Det fanns några andra restauranger på båten och därmed möjlighet att få variation på maten.
Vi gjorde en utflykt till Österlen och även en rundvandring i Visby. Båda var värt att hänga med på.
Från båten är det en bit att gå in till stan både i Ystad och i Visby.

Tack 855riittaa
Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Vi åkte på en familjekryssning för att fira en 60 årings födelsedag. 8 vuxna och ett spädbarn. Började med Fast track och tilltugg i Fast Lane. Helt okej, något rörig service. Gick inte att boka vegetarisk men vi sa till när vi kom ombord och fick först nej men sen kom kocken upp med en vegetarisk tallrik. Värt pengarna.

Bokat A hytt premium. Otroligt dålig städning. Tandpetare, äcklig vattenflaska och någon vit kräm på nattduksbordet. Toalettstolen hade spår av andra gäster och otvättat handfat. Sa till om detta och skulle få det åtgärdat.

Middag i restaurang Happy Lobster där vi fick ett supertrevligt bord med underbar utsikt över skärgården. Mycket fin service som var mycket uppmärksam. Något torr hummer. Helt okej varmrätt. Och en mycket god efterrätt. Några av oss tog skaldjursplatån som var väl tilltagen. Kan verkligen rekommendera att boka denna restaurang för helhetsintrycket även om maten var något medioker.

Går snabbt till hytten och ser att de bara städat hälften. Klagar på nytt och blir uppgraderad till A deluxe, mycket fin hytt!

Tog därefter några glas i pianobaren som var mysig.

Frukost i buffén som var ett riktigt kaos. Torrt bröd. Boka mer än gärna al a carte frukost!

Satt sen på däck våning 10 och solade och tog drinkar! Trevligt!

Lunch i buffén. Mycket skeptisk innan. Dock nästan inga gäster och en jättefin buffé. Väldigt positiv!

Tack 123jesperp
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

Reste med Silja Symphony till Visby. Okej båt med okej hytt. Åt buffén vilken smakade okej (något dyr), dock dåligt med mat som passade kräsna barn. Frukosten var riktigt bra! Fanns inte mycket att göra ombord för barn i mellanålder (mer passande för barn under ca 7 år). Jättetrevlig personal överallt på båten!
Köpte till utflykt till Lummelunda (bra!), ingick även en kort stadsvandring (stod nog inte vid bokning) som vi borde skippat med barnen. Man kunde gå av bussen i Visby (perfekt).
Omöjligt att hålla avstånd på båten om man inte låser in sig i hytten.

Tack Frokenannika
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Skitig hytt, överpriser på maten.. Dålig service.. Betalade mycket för resan har inte haft semester på länge. Så kommer man till detta. Så oproffsigt.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack christianjN29HC
Omdömet skrevs 15 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig tur till Ystad och Visby. Man hann vara i stan och vi hade väder för bad på stranden dessutom. Jätte trevligt. Endel tyckte det var långt att gå från kryssningarna men vi hade ju fantastiskt väder så det var inga problem om man har hyfsat pigga ben.
Hytterna var slitna och inte så välstädade. Jag la en handduk över den jätte smutsiga telefonen som var i hytten. Pallen hade massa ludd/hår så den la jag också under en bänk i hytten.
Vi hade inte riktigt förstått att hänga på låset till restaurangerna (fulla bokningar när vi bokade kryssningen) men tredje kvällen åt vi tidigt och då fick vi fil plats på grill restaurangen.
På buffén serverades samma mat alla dagar så efter två dagar med buffé var vi verkligen sugna på något annat.
Jag som glutenintolerant hade verkligen önskat mer alternativ eller där man inte blandat bröd med röror. Till frukost fanns ett fantastiskt gott surdegsbröd väl förpackat men inga kex o inget sött till kaffet som för övriga. Tur jag hade med mig egna digestivekex.
Vi var inte intresserade av spel eller nattklubb så hade önskat en lite tystare lugn bar med utsikt på kvällen.
Trevlig personal där många var nya tillbaka efter långt uppehåll pga pandemin. Ganska mycket trängsel vid trappor/hissar/buffe och sådana utrymmen.
Ont om sittplatser ute men många försökte ändå rotera så man fick en plats emellanåt.
Skulle inte säga det var prisvärt om man räknar in resa mat och bilparkering men det var ändå en avkopplande resa om man vill låta bli att köra själv. Drygt 10000kr för en tre dagars kryssning och då i vanlig hytt, dock med utsikt iaf. Dyra priser för maten skulle jag också säga.
Men om jag skulle göra det igen? Jaa, det skulle jag nog kunna tänka mig ändå

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack aloiv123