Tallink and Silja Line - Cruises

aloiv123
Haninge, Sverige
från mobil enhet
Kryssning till Ystad

Åkte på kryssning Sthlm-Ystad-Visby. Hytten var dåligt städat. Glassplitter på golvet som dammsögs ... läs mer

Omdömet skrevs 15 augusti 2021
855riittaa
Fuengirola, Spanien
Läs alla 2 134 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Helsingfors
från 141,61 US$
från 243,09 US$
från 38,74 US$
från 45,40 US$
Omdömet skrevs 27 juli 2021 från mobil enhet

Skitig hytt, överpriser på maten.. Dålig service.. Betalade mycket för resan har inte haft semester på länge. Så kommer man till detta. Så oproffsigt.

Datum för upplevelsen: juli 2021
Tack christianjN29HC
Omdömet skrevs 15 juli 2021 från mobil enhet

Trevlig tur till Ystad och Visby. Man hann vara i stan och vi hade väder för bad på stranden dessutom. Jätte trevligt. Endel tyckte det var långt att gå från kryssningarna men vi hade ju fantastiskt väder så det var inga problem om man har hyfsat pigga ben.
Hytterna var slitna och inte så välstädade. Jag la en handduk över den jätte smutsiga telefonen som var i hytten. Pallen hade massa ludd/hår så den la jag också under en bänk i hytten.
Vi hade inte riktigt förstått att hänga på låset till restaurangerna (fulla bokningar när vi bokade kryssningen) men tredje kvällen åt vi tidigt och då fick vi fil plats på grill restaurangen.
På buffén serverades samma mat alla dagar så efter två dagar med buffé var vi verkligen sugna på något annat.
Jag som glutenintolerant hade verkligen önskat mer alternativ eller där man inte blandat bröd med röror. Till frukost fanns ett fantastiskt gott surdegsbröd väl förpackat men inga kex o inget sött till kaffet som för övriga. Tur jag hade med mig egna digestivekex.
Vi var inte intresserade av spel eller nattklubb så hade önskat en lite tystare lugn bar med utsikt på kvällen.
Trevlig personal där många var nya tillbaka efter långt uppehåll pga pandemin. Ganska mycket trängsel vid trappor/hissar/buffe och sådana utrymmen.
Ont om sittplatser ute men många försökte ändå rotera så man fick en plats emellanåt.
Skulle inte säga det var prisvärt om man räknar in resa mat och bilparkering men det var ändå en avkopplande resa om man vill låta bli att köra själv. Drygt 10000kr för en tre dagars kryssning och då i vanlig hytt, dock med utsikt iaf. Dyra priser för maten skulle jag också säga.
Men om jag skulle göra det igen? Jaa, det skulle jag nog kunna tänka mig ändå

Datum för upplevelsen: juni 2021
Tack aloiv123
Omdömet skrevs 12 juli 2021

Tog en kryssning Ystad-Visby med Commodore hytt. Har tidigare gjort kryssningar med bla Birka.
I hyttinfon på webbsidan stod det bla att frukt skulle finnas i hytten. Det fanns inte och vid förfrågan varför den saknades så uppgav man att man tagit bort frukt från hytten pga pandemin men glömt att ta bort på infosidan.

I italienska restaurangen fick man vänta ca 25 min innan man fick beställa och ytterligare 20 på maten som var ljummen då den anlände till bordet. Personalen upplevdes som icke samspelta. Italienska ölen var slut och detta var på utresan. På Birka var det en fastställd menu med förrätt, huvudrätt och efterrätt som var inbakad i priset.

Väl framme i Ystad så fick man dålig info hur man skulle ta sig till stadens centrum. Inga gratisbussar eller taxi fanns att tillgå. Det blev en lång karavan av människor som gick de 3-4km till centrum. Birka hade gratisbussar som trafikerade båt- centrum.
(Bornholm, Härnösand, Luleå)

Hytten dåligt städad vid avresa. Mycket folk på båten och första infon var att man fick köpa sprit på sträckan Visby-Sthlm. Dock var taxfree öppen redan efter avgång från Sthlm. Verkar som man släppt pandemintänket då det gäller antal folk

Datum för upplevelsen: juli 2021
2  Tack Kenneth J
Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Kryssning till Visby med Silja Symphony. Lite slitet, lite tråkigt. Reste samma kryssning förra sommaren (både Visby och Härnösand) och måste säga att det var mycket bättre då. Kanske beror upplevelsen på att det var mindre folk då? Hytten var ren men båten är ju inte den nyaste längre och börjar påminna om litet sovjetarv. Minimalt lakan som hade tendens att glida av och kudden var inte heller så stor. Buffé - kommer aldrig att köpa. När vi beställde buffén stod det att mat och dryck ingick men som dryck räknades bara vatten och läsk. Mycket missvisande då tidigare ingick både öl och vin. Stökigt, rörigt, trängsel och köer. Maten smakade inte så mycket heller. Tyvärr en stor besvikelse. Var inte värt 405:-. Däremot var taxfree-personalen toppen, både vad gäller kunskap och service. Likaså personalen på bildäck och vid utgång till stan.

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack 909gitac
Omdömet skrevs 3 maj 2021 från mobil enhet

Reste med Silja Symphony som enligt rykten är rederiets flaggskepp till både Visby och Härnösand. Fantastiskt proffsigt anordnat med lounge möbler på soldäck och live band som spelade fram till solnedgång. Maten var riktigt grym, rekommenderar varmt Happy Lobster. I övrigt var det bra ordnat med hänsyn till begränsningar kopplat till pandemin.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack xty12323