Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Tallink and Silja Line - Cruises
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Kryssning till Ystad

Åkte på kryssning Sthlm-Ystad-Visby. Hytten var dåligt städat. Glassplitter på golvet som dammsögs ... läs mer

Omdömet skrevs 15 augusti 2021
855riittaa
,
Fuengirola, Spanien
Silja Galaxy

Vi åkte på en familjekryssning för att fira en 60 årings födelsedag. 8 vuxna och ett spädbarn ... läs mer

Omdömet skrevs 5 augusti 2021
123jesperp
från mobil enhet
Läs alla 2 134 omdömen
  
Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Helsingfors
från 141,61 US$
Mer information
från 243,09 US$
Mer information
från 38,74 US$
Mer information
från 45,40 US$
Mer information
Omdömen (2 134)
Filtrera omdömen
2 134 resultat
Medlemsbetyg
906
760
268
96
104
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
906
760
268
96
104
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
611 av 2 134 omdömen
Omdömet skrevs 12 juli 2021

Tog en kryssning Ystad-Visby med Commodore hytt. Har tidigare gjort kryssningar med bla Birka.
I hyttinfon på webbsidan stod det bla att frukt skulle finnas i hytten. Det fanns inte och vid förfrågan varför den saknades så uppgav man att man tagit bort frukt från hytten pga pandemin men glömt att ta bort på infosidan.

I italienska restaurangen fick man vänta ca 25 min innan man fick beställa och ytterligare 20 på maten som var ljummen då den anlände till bordet. Personalen upplevdes som icke samspelta. Italienska ölen var slut och detta var på utresan. På Birka var det en fastställd menu med förrätt, huvudrätt och efterrätt som var inbakad i priset.

Väl framme i Ystad så fick man dålig info hur man skulle ta sig till stadens centrum. Inga gratisbussar eller taxi fanns att tillgå. Det blev en lång karavan av människor som gick de 3-4km till centrum. Birka hade gratisbussar som trafikerade båt- centrum.
(Bornholm, Härnösand, Luleå)

Hytten dåligt städad vid avresa. Mycket folk på båten och första infon var att man fick köpa sprit på sträckan Visby-Sthlm. Dock var taxfree öppen redan efter avgång från Sthlm. Verkar som man släppt pandemintänket då det gäller antal folk

Datum för upplevelsen: juli 2021
2  Tack Kenneth J
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 11 juli 2021 från mobil enhet

Kryssning till Visby med Silja Symphony. Lite slitet, lite tråkigt. Reste samma kryssning förra sommaren (både Visby och Härnösand) och måste säga att det var mycket bättre då. Kanske beror upplevelsen på att det var mindre folk då? Hytten var ren men båten är ju inte den nyaste längre och börjar påminna om litet sovjetarv. Minimalt lakan som hade tendens att glida av och kudden var inte heller så stor. Buffé - kommer aldrig att köpa. När vi beställde buffén stod det att mat och dryck ingick men som dryck räknades bara vatten och läsk. Mycket missvisande då tidigare ingick både öl och vin. Stökigt, rörigt, trängsel och köer. Maten smakade inte så mycket heller. Tyvärr en stor besvikelse. Var inte värt 405:-. Däremot var taxfree-personalen toppen, både vad gäller kunskap och service. Likaså personalen på bildäck och vid utgång till stan.

Datum för upplevelsen: juni 2021
1  Tack 909gitac
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 3 maj 2021 från mobil enhet

Reste med Silja Symphony som enligt rykten är rederiets flaggskepp till både Visby och Härnösand. Fantastiskt proffsigt anordnat med lounge möbler på soldäck och live band som spelade fram till solnedgång. Maten var riktigt grym, rekommenderar varmt Happy Lobster. I övrigt var det bra ordnat med hänsyn till begränsningar kopplat till pandemin.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack xty12323
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 30 november 2020 från mobil enhet

Välordnat och trevligt resmål som är nytt för detta rederi.
Fräscht fartyg (Silja Symphony) med goda möjligheter till distans under pandemin.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack tobbe715
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 26 november 2020

Har åkt en del åbo-stockholm rutten detta år (jobbresor). Denna gång tog dock priset. Coronarisken har i allmänhet beaktats väl, men åt kvällsmiddag på restaurang Grill House på Silja Galaxy och blev intvingad till ett bord emellan två redan fulla bord. Dessa bord var så trångt placerade att 1-2 meters regeln deffentivt inte uppfylldes. Till saken hörde att restaurangen endast var till fjärdedels fullsatt och det skulle funnits gott om andra bord att placera oss vid. Måste säga att konkurrenten Viking Line har lyckats bra mycket bättre med säkerhetstilltagen. Hittade heller ingen annan restaurang på fartyget där man som privatperson kunnade välja sittplats enligt eget tycke. Rekommenderar deffenitivt inte detta fartyg ur Tallink koncernen.

Datum för upplevelsen: november 2020
Tack 916markusn
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i Tripadvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen