Tallink and Silja Line - Cruises
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Trevlig tur till Ystad och Visby men lite väl dyrt

Trevlig tur till Ystad och Visby. Man hann vara i stan och vi hade väder för bad på stranden ... läs mer

Omdömet skrevs 15 juli 2021
aloiv123
Haninge, Sverige
från mobil enhet
Kryssning till Ystad

Åkte på kryssning Sthlm-Ystad-Visby. Hytten var dåligt städat. Glassplitter på golvet som dammsögs ... läs mer

Omdömet skrevs 15 augusti 2021
855riittaa
Fuengirola, Spanien
Läs alla 2 134 omdömen

Google
Rekommenderade upplevelser i och omkring Helsingfors
från 141,61 US$
från 243,09 US$
från 38,74 US$
från 45,40 US$
Omdömet skrevs 3 maj 2021 från mobil enhet

Reste med Silja Symphony som enligt rykten är rederiets flaggskepp till både Visby och Härnösand. Fantastiskt proffsigt anordnat med lounge möbler på soldäck och live band som spelade fram till solnedgång. Maten var riktigt grym, rekommenderar varmt Happy Lobster. I övrigt var det bra ordnat med hänsyn till begränsningar kopplat till pandemin.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack xty12323
Omdömet skrevs 30 november 2020 från mobil enhet

Välordnat och trevligt resmål som är nytt för detta rederi.
Fräscht fartyg (Silja Symphony) med goda möjligheter till distans under pandemin.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack tobbe715
Omdömet skrevs 26 november 2020

Har åkt en del åbo-stockholm rutten detta år (jobbresor). Denna gång tog dock priset. Coronarisken har i allmänhet beaktats väl, men åt kvällsmiddag på restaurang Grill House på Silja Galaxy och blev intvingad till ett bord emellan två redan fulla bord. Dessa bord var så trångt placerade att 1-2 meters regeln deffentivt inte uppfylldes. Till saken hörde att restaurangen endast var till fjärdedels fullsatt och det skulle funnits gott om andra bord att placera oss vid. Måste säga att konkurrenten Viking Line har lyckats bra mycket bättre med säkerhetstilltagen. Hittade heller ingen annan restaurang på fartyget där man som privatperson kunnade välja sittplats enligt eget tycke. Rekommenderar deffenitivt inte detta fartyg ur Tallink koncernen.

Datum för upplevelsen: november 2020
Tack 916markusn
Omdömet skrevs 1 november 2020

Åker vanligtvis gärna med Tallink-Silja på kryss till Helsingfors, men nu i Coronatider dök istället erbjudande upp om en kryssning till Härnösand. Vi fick verkligen fina dagar ombord och god sömn i vår enkla men funktionella A-hytt. Logistiken fungerade utmärkt hela vägen. Gott om handspritstationer ombord och ingen känsla av trängsel. Vi åt på fartygets restauranger vid fyra tillfällen (utöver frukost förstås) och det var rakt över toppen. Utmärkt mat och jättetrevlig och proffsig personal. Funderar på julkryssningen till Gotland. Rekommenderar varmt en tripp med Tallink-Silja.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack sysems
Omdömet skrevs 12 september 2020

Kanonresa till Visby med bra förhållningssätt ifrån Tallink Silja angående c19, såg att det var någon som klagade på detta, men halverat antalet passagerare och Service som vanligt på hög nivå, god mat, sjyssta hytter och besättningen på tå.

Nu väntar Härnösand och otaliga resor i historien till Helsinki utnämner detta fartyg till Nordens Bästa Kryssningsskepp hittills efter resor sedan år 1995.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack André S