Viking Line - Day Cruises
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Cinderella

Trevlig kryssning med barnbarn 6 år och 3 år. Vi hade bokat en sommarlovs kryssning med Ville ... läs mer

Omdömet skrevs 27 juli 2018
nenne68
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Dagstur Kapellskär Mariehamn t/r.

Vi tog morgonavgången från Kapellskär och fikade på ett soldränkt däck med ... läs mer

Omdömet skrevs 16 juli 2018
SVEATRAVEL
Fuengirola, Spanien
från mobil enhet
Läs alla 1 310 omdömen

översatt av Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Helsingfors
från 229,00 US$
Mer information
från 48,40 US$
Mer information
Omdömet skrevs 21 oktober 2017

En bra avkoppling är att fara från Helsingfors eller Åbo med Viking Line och koppla av med hela familjen eller med sin närmaste. Bra med restauranger och barer med underhollning.

Datum för upplevelsen: augusti 2017
1  Tack Jklinkma
Omdömet skrevs 1 oktober 2017 från mobil enhet

Åkte med man och pappa som fyllde 85 år samt några av hans vänner! Bodde i en svit på vån 9! Jättefin med utsikt föröver! Hade beställt mousserande och ett meddelande som skulle stå på bordet vilket fungerade alldeles utmärkt. Vi fick också ett fruktfat! Det som drar ner betyget är städningen dagen efter då varken gammalt fruktskal, tomflaska och smutsiga glas burits ut! Vi hade oxå bokat sightseeing vid ankomsten vilken var precis värdelös. Bussen körde runt på samma gator hela tiden och när vi skulle besöka kyrkan parkerade chauffören ca 600 m ifrån och vi fick 20 minuter på oss plus att man skulle betala inträde. Hur 17 skulle vi hinna se något på den tiden med äldre människor???? Ja, ja nog om det, för övrigt hade vi mycket trevligt och det var god mat på färjan!

3  Tack Birgitta H
Omdömet skrevs 29 september 2017 från mobil enhet

Nyttjade viking line för en födelseresa med övernattning i Helsingfors . Incheckning var lätt i automaterna. Däremot så var vi tvungna att omlokalisera bilen . Då Viking park utanför hade rövarpriser. 150kr första dygnet sen 30kr i timmen. Det blir 720kr dygnet . Totalt ca 1400kr för en parkering lördag 17:00 till Tisdag 11:00.
Båtresan var bra fina hytter och buffén var ok. Frukost på morgonen var bra med.
Ett dygn på hotell scandic marski var bra . Sen återresa till Stockholm .

Tack stefan e
Omdömet skrevs 20 september 2017 från mobil enhet

Åkte 40 timmars cruise till Helsingfors med MS Gabriella. Båten är några år gången. Men. Toppenmat i garden restaurangen. Vi åt rökta pilgrimsmusslor, rökt oxfilé, långkoket lamm, röding, ja allt var toppenbra åså goda viner. I lounge baren var det så där lugnt o skönt, utan musik men en rödlätt underbar lounge värdinna.
Toppen Viking line.

Tack Danne5701
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Om man ska kryssa till Helsingfors så välj gärna en hytt i lite lyxigare klassen, med dubbelsäng och balkong. Då får man en riktigt fin resa och kan ligga och läsa och njuta av vila och avkoppling. Maten i Food Garden är i regel bäst, välj gärna frukost där som tillval. Vi tog deras skaldjursfat på utresan och det är mäktigt och gott. Men lite mycket och lite kallt, jag mådde illa efteråt, tyvärr. Bastun är skön efter en dags promenerande i blåsiga Helsingfors. En sån här kryssning kan ge mycket för pengarna tycker vi, när man lärt sig välja lite över budget.

Tack mariaaN1936MF