“Fy vad bedrövlig båt Cinderella är !”

Viking Line - Day Cruises
Rankad som nr 34 av 330 saker att göra i Helsingfors
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Men snälla Viking Line, vad är detta? Jag åkte för första gången i mitt liv med Cinderella. Jag kommer aldrig att åka med denna båten igen. Hytten var ostädad, badrummet luktade avlopp och mögel i duschen, hela hytten var totalt utsliten och gammal. Hela båten verkar ha passerat bäst före datum för länge sedan, verkade dessutom vara mycket okunnig personal ombord. Nä tack och hej Cinderella framöver blir det helt klart Silja Line.

Tack Roger E

Omdömet skrevs 21 oktober 2017

En bra avkoppling är att fara från Helsingfors eller Åbo med Viking Line och koppla av med hela familjen eller med sin närmaste. Bra med restauranger och barer med underhollning.

1  Tack Jklinkma
Omdömet skrevs 1 oktober 2017 från mobil enhet

Åkte med man och pappa som fyllde 85 år samt några av hans vänner! Bodde i en svit på vån 9! Jättefin med utsikt föröver! Hade beställt mousserande och ett meddelande som skulle stå på bordet vilket fungerade alldeles utmärkt. Vi fick också ett fruktfat! Det som drar ner betyget är städningen dagen efter då varken gammalt fruktskal, tomflaska och smutsiga glas burits ut! Vi hade oxå bokat sightseeing vid ankomsten vilken var precis värdelös. Bussen körde runt på samma gator hela tiden och när vi skulle besöka kyrkan parkerade chauffören ca 600 m ifrån och vi fick 20 minuter på oss plus att man skulle betala inträde. Hur 17 skulle vi hinna se något på den tiden med äldre människor???? Ja, ja nog om det, för övrigt hade vi mycket trevligt och det var god mat på färjan!

3  Tack Birgitta H
Omdömet skrevs 29 september 2017 från mobil enhet

Nyttjade viking line för en födelseresa med övernattning i Helsingfors . Incheckning var lätt i automaterna. Däremot så var vi tvungna att omlokalisera bilen . Då Viking park utanför hade rövarpriser. 150kr första dygnet sen 30kr i timmen. Det blir 720kr dygnet . Totalt ca 1400kr för en parkering lördag 17:00 till Tisdag 11:00.
Båtresan var bra fina hytter och buffén var ok. Frukost på morgonen var bra med.
Ett dygn på hotell scandic marski var bra . Sen återresa till Stockholm .

Tack stefan e
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 20 september 2017 från mobil enhet

Åkte 40 timmars cruise till Helsingfors med MS Gabriella. Båten är några år gången. Men. Toppenmat i garden restaurangen. Vi åt rökta pilgrimsmusslor, rökt oxfilé, långkoket lamm, röding, ja allt var toppenbra åså goda viner. I lounge baren var det så där lugnt o skönt, utan musik men en rödlätt underbar lounge värdinna.
Toppen Viking line.

Tack Danne5701

Resenärer som tittade på Viking Line - Day Cruises tittade också på

Besökt Viking Line - Day Cruises? Berätta vad du tyckte!