“Boka ett bord för att vara säker att få plats”
Omdöme om Sjobaren i Haga

Sjobaren i Haga
Rankad som nr 46 av 1 453 Restauranger i Göteborg
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Lokal mat, Särskilda tillfällen
Middagsalternativ: Frukost, Middag, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Pustervic
Omdömet skrevs 3 augusti 2021 från mobil enhet

En trevlig och (tydligen) omtyckt restaurang i den mysiga stadsdelen Haga
En liten innergård som gör det ännu trevligare
God fisk & skaldjurs soppa med en lokal öl från Ocean bryggeriet

Datum för besöket: augusti 2021
Tack peterbZ5477XR
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 462)

Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Saknar restaurang Gabriel! Här övergrillade (brända) kräftor. Öring. Var är den färska fisken? Långsam betjäning. Har inget med fiskrestaurang på västkusten att göra!

Datum för besöket: juli 2021
Tack fassperra
Omdömet skrevs 31 juli 2021 från mobil enhet

Har tidigare besökt Sjöbaren i Lorensberg men denna visade sig vara lika bra. Vi hamnade här en lunch som inte var planerad. Stället var överfullt och personalen ville inte släppa in fler men ett missförstånd mellan de anställda gjorde att vi trots allt fick ett bord på deras innergård som var mysig med tak och värmelampor. Servicen som vi fick av en man var uppmärksam, proffsig men samtidigt personlig och charmig. Maten är väldigt god och fiskgratängen är i en liga för sig så den rekommenderar jag starkt. Goda viner fick vi även rekommenderat till vår lunch. Lite dyrare än medel men värt det.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Kwellberg
Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Verkligen goda smaker på rätterna. Musslor, kräftor naturella och vitlöksgrillade till för och huvudrätt. Minus betyget för att man kompletterat med en del små kräftor. Finns lite ytterligare att tillföra runt atmosfären i restaurangen på baksidan. Personal tipptopp.

Datum för besöket: juni 2021
2  Tack petergG2773HY
Omdömet skrevs 24 juli 2021 från mobil enhet

Perfekta skaldjur serverade på en supermysig innergård. Trevlig och uppmärksam personal. Och inte dyrt heller!! Kom ihåg att boka bord.

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack 734carll

Resenärer som tittade på Sjobaren i Haga tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Sjobaren i Haga? Berätta vad du tyckte!