“Fantastiskt besök”
Omdöme om Syster Marmelad

Syster Marmelad
Rankad som nr 374 av 1 414 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Otroligt imponerad av maten, lokalen och bemötandet. Överträffade alla våra förväntningar! Kommer definitivt tipsa om detta och återvända hit själv!

Tack Erica E

Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Vi var ett sällskap om 10 personer som friade en födelsedag. Det var lugnt på restaurangen när vi kom, men tyvärr fick vi sparsam service redan när vi kom och under kvällen. Vi fick återkommande be om att få beställa mer dryck och sedan kaffe.

Maten var god, goda balanserade smaker. Restaurangen har, enligt mig höga ambitioner att ge det lilla extra, men når inte hela vägen. Vi åt trerätters och fick vänta länge på maten och några rätter var inte varma när de serverades. Jag gillade konceptet att kunna välja fritt mellan de olika rätterna för att kombinera menyn. Goda viner och bra alkoholfria alternativ.

Tack Kristina A
Omdömet skrevs 6 januari 2018 från mobil enhet

Trevlig atmosfär, god mat men för att vara en fine dining behöver helheten finslipning.

3 rätter med vinpaket samt fördrink: ca 750:-/pers

Positivt:
Mycket duktig kock som bjöd på 3 mer än godkända rätter. Maten som är huvudsaken på en restaurang får högt betyg.

Negativt:
Skulle gissa att den sammanlagda vikten på de 3 rätterna låg på runt 200g så mätt blev man inte.
Vinet serverades efter maten.
Besticken fick vi be om.
Saknades handdukar/papper att torka händerna med på toaletten.
Hårda bänkar som skulle behöva dynor för bekvämligheten.

Kommer absolut besöka stället igen och hoppas då att detaljerna fallit på plats samt att man ökat mängden mat något.

Tack ChalleRy
Omdömet skrevs 4 juni 2017 från mobil enhet

Fantastiskt trevlig restaurang. Superb mat, passande drycker, trevlig och tillmötesgående personal, trevlig och intressant inredning. Verkligen värt ett besök.

Tack Rannug9
Omdömet skrevs 23 maj 2017 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe där man lägger mycket kärlek i maten man lagar. Väldigt kul med helt vegetariska alternativ.

Lite små portioner så satsa på en tre rätters minst. Rekommenderar verkligen blomkålen om den finns på menyn när ni kommer.

Varnar dock för stolarna som är rakt igenom horribla. Träsmaken inställer sig genast och man känner snabbt att man gärna lämnar restaurangen.

Tack Patrik L

Resenärer som tittade på Syster Marmelad tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Syster Marmelad? Berätta vad du tyckte!