Jag och sambon planerade en mysig middag att starta helgen med, valet föll då på denna restaurang som kändes som ett säkert kort då vi varit här flera gånger innan och varit supernöjda.
Denna gång blev det tyvärr inte så bra som vi hade förväntat oss. Vi satte oss i baren och beställde maten. Det var efter detta som det började gå fel. Att först inte få den drycken man beställer, sen vänta på maten i en timme.. Nej just ja, vi fick tydligen fel mat så det blev att vänta en halvtimme till för att få hälften av maten och sen 10 min senare få resten. Nej just ja, vitlöksbrödet kom ca 30 min efter första rätterna...
Istället för att be om ursäkt så skyllde servitören på sina kollegor. När vi väl var klara med maten så orkade vi inte riktigt få i oss allt, när samma servitör då ska plocka bort det kollar han ner på tallrikarna och sen upp på oss med en frågande min. "Vi är mätta och belåtna, det var jättegott. Tack så mycket". Då fick vi till svar, "Aha, vissa har det bra". Vem säger så till sina gäster?!?
Detta var vår kväll i stora drag.
Vi båda har jobbat/jobbar inom restaurang och har aldrig varit med om något liknande.
Då maten är riktigt bra på Manana så är det svårt att inte äta där igen, men nästa gång blir det att gå till restaurangen på Kungshöjd då vi aldrig sätter våra fötter på restaurangen i Majorna igen.
/Missnöjd