“Bästa baren med mat tror inte”
Omdöme om Johannebar

Johannebar
Rankad som nr 358 av 1 443 Restauranger i Göteborg
Kök: Grill
Middagsalternativ: Uteservering, Bokningar, Avhämtning
Middagsalternativ: Uteservering, Bokningar, Avhämtning
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Bästa baren med mat tror inte jag fått så bra barmat någonstans i Göteborg.
Vällagat trevlig och snabb servis alla nöjda.

Datum för besöket: september 2020
103  Tack 170micaelaht

Omdömet skrevs 11 augusti 2020 från mobil enhet

Överraskande bra.
Trevlig atmosfär perfekt servis och framför allt vilka goda revbenspjäll saken blir inte sämre av att det finns prippsblå

Datum för besöket: augusti 2020
86  Tack 170micaelaht
Omdömet skrevs 12 augusti 2019 från mobil enhet

Jag beställde take away på högrevsgrytan och bad om extra bröd. När jag kom och skulle hämta maten kostade den 15 kr mer. Jag blev informerad att det berodde på det extra brödet. Jag sade att jag tycker det är dyrt och då avstår jag från brödet. Fick då till svar att det inte gick för att ”de har gjort det redan” men jag sade jag tycker det är för dyrt och då skulle ni ha sagt att det kostade när jag beställde. Hon ville ta hela lådan med bröd (3 halva skivor bröd plus några rödlöksringar och 2 halvor körsbärstomater. Jag sade att det ingår väl något bröd iaf. Hon trodde att brödet låg o lådan med grytan vilket hade varit väldigt kladdigt. Hur många skivor ingår då frågade jag? Hon gick in i köket och när hon kom tillbaka var 1 av de där 3 halva skivorna borta. Då sade jag att det är väldigt dyrt att ta 15 kr för en halv skiva bröd. Hon slängde dessutom till mig det och det kändes otrevligt. Under tiden stod det en ung tjej som uppenbarligen också jobbade där och fnissade hela tiden. Har gillat Johannebar. Det är enkelt men helt okey mat. Nu känner jag mig tyvärr inte lockad att gå tillbaka.

Datum för besöket: augusti 2019
3  Tack efval2017
Omdömet skrevs 27 juli 2019 från mobil enhet

En restaurang som har mat som smakar! De är inte rädda för att krydda till det och medgörligheten för, förändringar i menyn är enkel. Bra personal och ett bra kök! Vi som familj har vart här nu 3 dagar på rad och maten viker inte. Se menyn!!!! Det var vad vi och barnen åt. Trevlig vistelse

Datum för besöket: juli 2019
1  Tack S293TZmikem
Omdömet skrevs 8 juli 2019

Var på Johannebar en fin kväll i juni. Uteserveringen trevlig och stämningen är familjär. Kan inte riktigt uttala mig om hur det skulle vara en vädermässigt sämre dag när man måste sitta inne. Ute trivs man gott. Servicen utmärkt, trevlig och maten vällagad och god. Priserna OK. Över förväntningarna helt enklet :-).

Datum för besöket: juni 2019
Tack ulfgarvald

Resenärer som tittade på Johannebar tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Johannebar? Berätta vad du tyckte!