“Otroliga smaker på maten”
Omdöme om Barrique

Barrique
Boka bord
ons 28/10
20:00
Rankad som nr 4 av 1 437 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt, Vinbar
Beskrivning: Välkommen till Barrique, en krog utan krusiduller! Vi jobbar flitigt med att vara en personligkrog och vi älskar att ha er som gäster, kom själv eller ta med dig någon du tycker om så skall vi se till att ni får en fantastisk kväll! Har ni testat Sharing menyn? Det är en 5-rätters meny för endast 395 kr / person. Vi jobbar så mycket som möjligt med att inte ha allergener i köket, därför är alla laktosprodukter laktosfria på Barrique. Vi försöker hålla oss borta från nötter, gluten och ägg så mycket som det går. Även veganska alternativ finner ni på vår hemsida! Välkomna!

Bästa maten jag ätit i år. Mycket välsmakande. Gillar upplägg med smårätter och ”mindre” huvudrätter. Jättetrevlig personal med bra service. De var duktiga på att hitta vin som passade just oss och tydliga med prisklasser. Enda minus var lite ljudliga lokaler.

Tack 299jennyo

Omdömet skrevs 21 september 2020 från mobil enhet

Smårätter och huvudrätter av högsta klass, servicenivå av rang, gemytligt och trivsamt.
Vinutbud som passar den kräsnaste.

Tack Goran_Avenyn
Omdömet skrevs 21 september 2020 från mobil enhet

Vinutbud som passar den kräsnaste

Tack Goran_Avenyn
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Väldigt vällagad och god mat med det lilla extra! Även trevliga presentationer och bra service. Det som gör att dem inte får full pott är att det blev mycket högljutt i lokalen, så pass att man behövde luta sig fram och ropa till varann för att höra. Det var inte heller speciellt Corona-anpassat. Men maten, drycken och servicen får full pott!

Tack patrickj473
Omdömet skrevs 12 augusti 2020 från mobil enhet

Bättre förr!
Har varit på Barrique många gånger under åren, har alltid varit utsökt mat. För ett par år sedan var vi lyriska då helheten var fantastiskt som jag också skrev här på Tripadvisor. Igår var det ett nytt besök med en vän som aldrig besökt restaurangen. Vi var först och fick som vi önskade plats på uteserveringen som numera tyvärr var väldigt inbygg inte alls lika luftigt som innan då man satt ute. Men väldigt snygg. Personalen var ung och för mig ny. Vänliga tjejer som säkert gjorde sitt bästa. Vi beställde en stor och relativt dyr drink för 158 kr och flankstek. Sa inte till att vi ville sitta en stund med drinken innan maten, vilket är för mig en självklarhet. Är personalen osäker så fråga gästen, det var tre i serveringen och vi var enda gästerna så här fanns alla möjligheter till att ge en bra service. Ca 10 min efter vi fått in drinken frågar en av servitriserna om vi skulle ha drinken till maten jag sa att det var inte bråttom med maten och att vi ville dricka ur drinken först, då sa hon att maten var på väg in och 5 min senare stor vår mat på bordet. Beställde ändå ett glas vin som de rekommenderade efter mina önskemål, visade sig kosta 145kr, jag har aldrig fått så lite när jag beställt vin på glas. Då det inte verkade som servitriserna delat upp borden så så blev det lite tjatigt när flera ur personalen frågar samma frågor flera gånger. Maten var som vanligt mycket vällagad och god men vad det gäller helheten finns mer att önska av en restaurang som gärna vill vara det där lilla extra.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 822evat
GothenburgManager, Ägare på Barrique, svarade på det här omdömetSvarade 15 augusti 2020

Hej Eva & tack för din återkoppling. Så glädjande att du tyckte maten var välsmakande. Du har helt rätt i att vi borde väntat med maten och om du hade sagt till, så hade vi självklart tagit tillbaka maten och lagat nya rätter åt er utan kostnad. Vi tar till oss av din konstruktiva kritik.

Gällande priserna och ombyggnationen:
Vi gjorde om restaurangen och konceptet för 3 år sedan - då vi valde att satsa mer på kvalitet när det gäller vin. Tack vare vår nya prisfilosofi - där enbart vi slår på 300kr plus moms per flaska oavsett inköpspris (normalt 3-4 ggr inköpspris) gör att vi har samma priser som andra restauranger när det gäller lågprisvinerna - medan kvalitativa viner som kostar 300-500kr på systembolaget är ca 50% billigare på Barrique än hos andra restauranger. Ett vin för 145 kr/glas kostar ca 240 kr (flaska) på Systembolaget (240+375 / 4,2) Vi har inga viner som kostar under 100kr på Systembolaget. Men vi har viner från 89kr för ett glas. På Barrique sparar man pengar när man dricker kvalitet istället för kvantitet.
Hoppas att få se er hos oss igen.

Resenärer som tittade på Barrique tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Barrique? Berätta vad du tyckte!