“Finaste fisken i mysig miljö”

Restaurang Sjomagasinet
Rankad som nr 13 av 1 449 Restauranger i Göteborg
Kök: Fisk och skaldjur, Skandinaviskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Lunch, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 1 februari 2020 från mobil enhet

Ett alldeles fantastiskt ställe som bara måste besökas om man älskar fisk. Vi var där under vintertid men omgivningarna, atmosfären, hamninloppet, Älvsborgsbron är helt magisk sommartid. Man kommer in till brasa i öppen spis och rustik inredning. Fantastiskt mysigt. Stämningen är lågmäld och elegant. Vi var två vuxna och två små barn. Det var ett litet orosmoment från vår sida men det gick bra ändå. Personalen var lugn, vänlig, tillmötesgående och kunnig. Det finns alternativ till barn som inte står med på menyn, köttbullar eller fisk. Vi valde det förstnämnda och barnen var mycket belåtna. Vi vuxna valde Havskräftor till förrätt, Bergtunga och stekt torsk till huvudrätt samt Creme Brulée till efterrätt. Till det kom några extra rätter, brödkorg, soppa på jordärtskocka och nåt annat jag glömt. Maten var gudomlig. Fina smaker och perfekt tillagat. Vi fick också bra uppslag på välkomponerade viner. Priset är förstås i den högre klassen men för upplevelsen ifråga så känns det inte så konstigt. Rekommenderas verkligen!

Datum för besöket: februari 2020
Tack MadarPeter

Omdömet skrevs 28 januari 2020

Vi hade bokat en färdig meny med dryck och fick ett bord på övre våningen. Atmosfären är väldigt mysig och det är behaglig temperatur och ljudnivå.
Tyvärr så var det en kyl som lät ganska mycket i närheten där vi satt, så det förstörde lite av stämningen.
Maten var god och portionerna var generösa, men inte helt fantastisk. Det var lite småfel här med bl.a. jättevarm soppa i ett litet glas som skulle drickas som man lätt brände sig på och uppläggningen på förrätten kändes inte helt genomtänkt. Men saker som är lätta att rätta till. Dryckerna var också goda och intressanta.

Personalen var trevlig och säkert kunnig, men berättade inte speciellt mycket om vinerna vi fick och dessutom kändes det väldigt opersonligt. Det var bara en i serveringspersonalen som kändes lite mer avslappnad och bjöd lite mer på sig själv.
Vi fick också själv fylla på våra vattenglas, vilket personalen brukar göra på många andra restauranger.

Betyget blir en svag fyra delvis pga serveringen, men också va den lite spretiga menyn. ett stort plus för fantastiska chokladpraliner med kola och smör efter maten. Säkert de bästa vi någonsin ätit.

Datum för besöket: januari 2020
Tack HMPR
Omdömet skrevs 11 januari 2020

Var här på Julbord och dessvärre blev vi alla lite besvikna, detta är ju en av Göteborgs främsta restauranger, men när det då blir julbord så sjunker kvaliten ordentligt. Bästa miljön du kan tänka dig, men det blir för mycket industri när 300 pers skall utfordras samtidigt. Bättre att komma hit alla andra månaderna på året.

Datum för besöket: december 2019
1  Tack wittnesoftruth
Omdömet skrevs 7 januari 2020 från mobil enhet

Bra, god mat, jättefin miljö och påläst personal. Rena toaletter och chans att prova många olika läckerheter från havet.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack MG9192
Omdömet skrevs 30 december 2019 från mobil enhet

Här får man allt man kan drömma om.
Proffsigt rätt igenom.
Maten är allt man kan önska sig. Vinpaketet till är bara det bästa.
Supermysig miljö

Datum för besöket: december 2019
Tack 495andersb

Resenärer som tittade på Restaurang Sjomagasinet tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Sjomagasinet? Berätta vad du tyckte!