“En upplevelse med högt tempo”

Restaurang Sjomagasinet
Rankad som nr 11 av 1 444 Restauranger i Göteborg
Kök: Fisk och skaldjur, Skandinaviskt
Bra för: Lokal mat, Särskilda tillfällen, Affärsmöten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Från första sardelltapenaden via rotsellerisoppan till förrätt med en god parmesandressing och den smakliga huvudrättstorsken med smörsås och vidare med en pannacotta och pralin på slutet. Smakerna var tydliga och personalen mycket trevlig.

Vi firade dubbla födelsedagar tillsammans 100 år och det var en härlig födelsedagsmiddag.

Väl värt

Tack michael k

Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Helt magiskt! Allt gjort från grunden. Absoluta höjdpunkt var såklart sillen! Underbar stämning och vin också

Tack forsberglinnea
Omdömet skrevs 11 mars 2018

Vår kväll på sjömagasinet var absolut en hel komplett upplevelse. Från första intrycket och emottagandet när vi steg in på restaurangen. Doften från den brinnande brasan som värmde när man kom in från kylan. Vår förbeställda meny var Champagne menyn. Ni måste bara testa. Det fanns ingenting som inte var som en smekning i munnen. Champagnen som var 5 olika sorter passande varje rätt perfekt. Alla rätterna var upplagda som konstverk så det var ett nöje att bara titta på hur det var gjort. Mängden mat som serverades var riklig och vi lämnade restaurangen riktigt mätta. Servicen var mycket kunnig. Vi fick en lektion om varje maträtt och framförallt så mycket kunskap om vinerna. Allt från hur och när druvorna skördats till förklaring hur de framställts. De var dessutom roliga och sociala trots högt arbetstempo. Detta är en restaurang som vi absolut kommer att återkomma till. Vi ger den våra största rekommendationer.

Tack vancura60
Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Maten gudomlig, läget fantastiskt för Göteborg. Underbar stämning och lugn atmosfär. Jag lämnar två stjärnor.

Tack christer p
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Så himla gott och trevligt. Åt trerätters med vinpaket och njöt i fulla drag. Trevligt när krögaren kommer ut och presenterar maten!

Tack Fredrik E

Resenärer som tittade på Restaurang Sjomagasinet tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Sjomagasinet? Berätta vad du tyckte!