“Både mat och service: LJUVLIG”

Sjöbaren - Lorensberg
Rankad som nr 28 av 1 443 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

En klassisk fiskrestaurang numera i Göteborg på en oförtjänt dold plats på en bakgata.
Hela menyn är full av goda rätter. De är bla välkända för sin fiskgratäng.
Till förrätt valde vi langos som var himmelskt goda.
Tjejen som serverade oss bjöd på bästa möjliga service som tyvärr är sällsynt på många andra restauranger idag. Duktig också på att fixa fördrinkar, bla fläder spritz. Rekommenderas!
Hit kommer vi igen!!

Datum för besöket: september 2020
Tack HerrKson

Omdömet skrevs 23 augusti 2020 från mobil enhet

Började måltiden med färska räkor.
Mycket fräscha och fina.
Varmrätt en klassisk fiskgratäng.
Perfekt tillagad. Det rekommenderade vinet Chablis passade utmärkt till.
Dessert: Vaniljglass med jordgubbar.
Kan inte bli fel.
Trevlig och serviceminded personal.
Totalt en mycket bra upplevelse.

Tack matso788
Omdömet skrevs 14 augusti 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe som ligger på en bakgata bakom Avenyn. Bra mat, personalen var dock lite anonym, men all in all en trevlig middag.

Tack SandraG1187
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Skulle vara en riktig fiskrestaurang, men tyvärr med ett mycket begränsat utbud av fisk. En fiskrätt- torsk! Den var dock bra tillagad. Sen fanns också några skaldjursrätter att välja på, men det är ju alltid lika kladdigt att äta på restaurang. Förrätten, soppa på lax och räkor, mycket god. Tiramisu på plommon kunde man gärna avstått från, ingen höjdare. Lägger man till att det erbjöds stolar i restaurangen som var smala, obekväma och allt annat än sittvänliga samtidigt som man fick vänta 25-30 min mellan rätterna, så kan man lätt konstatera att dit återvänder vi inte.

1  Tack ReidarG
Omdömet skrevs 2 augusti 2020 från mobil enhet

Mitt i stan ligger detta trevliga ställe på en bakgata.
Innergård med servering rekommenderas blåmusslor o fiskgratäng.

90  Tack 170micaelaht

Resenärer som tittade på Sjöbaren - Lorensberg tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Sjöbaren - Lorensberg? Berätta vad du tyckte!