“Liten trevlig restaurang med full service”
Omdöme om La Cucina Italiana

La Cucina Italiana
Rankad som nr 3 av 1 448 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Middagsalternativ: Bokningar
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Detta är den minsta restaurang vi besökt. Servicen är perfekt men ändå avslappnad. Menyn är liten, det serveras små mellanrätt mellan varje ny huvudrätt. Priserna är inte hutlösa, men du behöver äta tre rätter för att bli nöjd. Alla portioner är små. Allt smakar bra men inte exceptionellt. Upplevelsen och servicen är högre än smakerna.

Datum för besöket: maj 2021
Tack petraakren

Omdömet skrevs 10 maj 2021

Firade min morfars 95-års dag, de va så trevligt och underbar italiensk mat! Säger bara wow! Min morfar Giovanni var mer än nöjd, ett minne för livet, utsökt mat!

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack G3407HKemmam
Omdömet skrevs 1 maj 2021

Vi hade läst gott om denna restaurang innan och blev inte besvikna. Vi blev väl bemötta när vi kom och väl omhändertagna under kvällens gång. Mysig och intim restaurang med fantastiskt god mat och väldigt väl valda viner. Pilgrimsmussla med saffranssås och pasta var en av kvällens höjdpunkter även om det fanns mycket gott att tala om under kvällens gång. Rekommenderar varmt denna restaurang!

1  Tack Lovisa R
Omdömet skrevs 30 april 2021

Tog varsin fyrarättersmeny med tillhörande vinpaket. Någon gång var kocken och servitrisen inte helt i takt med varandra så att vi fick maten aningen före vinet, men för övrigt var det perfekt service, utsökt mat. De stoppade även in några extra munsbitar/aptitretare inemellan de egentliga rätterna, så kanske det blev sju serveringar, tappade räkningen.
Lite dyrt jämfört med en vanlig middag kanske, visst, men har man råd att kosta på sig kan man gott göra det här.
En kul detalj är att musiken (mycket italienskt, opera m.m.) spelas inne i köket på ganska hög volym, och det 'läcker ut' till restaurangen så det blir lagom nivå där. Tänker att kocken behöver den italienska inspirationen på hög volym för att maten skall smaka extra italienskt. Så härlig inställning, och kocken/ägaren var på härligt humör.

1  Tack cbergek
Omdömet skrevs 26 april 2021

Jag var här och åt med min fästmö. Vi tog 4-rätters och blev utomordentligt nöjda. Fantastiskt god mat och bra servering. Kommer att gå tillbaka.

1  Tack AxelF221

Resenärer som tittade på La Cucina Italiana tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt La Cucina Italiana? Berätta vad du tyckte!