“Fin och välsmakande födelsedagsmiddag för min flickvän”
Omdöme om Thörnströms Kök

Thörnströms Kök
Rankad som nr 3 av 1 460 Restauranger i Göteborg
Beskrivning: Thörnströms Kök öppnade 30 april 1997. Fjorton år senare fick vi vår stjärna i Guide Michelin. Vi har drygt 55 sittplatser i restaurangen och ett diskret chambre separée för 8 personer samt Kockbaren med 9 drop in platser. Thörnströms Kök erbjuder modern skandinavisk och regional matlagning. Vårt arbete med mat och dryck står i ständig utveckling. Inspirationen är oändlig och tillsammans med våra kreativa medarbetare når vi höga höjder – himmelska höjder kanske vi kan säga nu, med en stjärna i skafferiet. Thörnströms Kök ägs av Anne och Håkan Thörnström som driver restaurangen tillsammans med kökschef Billal Andersson, restaurangchef Maja Hempel och överordnande restaurangchef Peter Halldén.
Omdömet skrevs 22 februari 2020

Jag har tidigare varit på Thörnströms i sällskap av kollegor från Systembolaget. Då hade vi en helt magisk kväll och jag tänkte att jag skulle överraska min flickvän med samma smakfulla överraskning. Det blev precis så bra som jag hade hoppats och vi båda var supernöjda med allt. Stort plus till er fantastiskt trevliga personal som anpassade menyn efter min flickväns önskemål. Tack för ytterligare en fantastiskt upplevelse!

Till sist, vad hette det oerhört spännande dessertvinet som serverades till era ostar, som hade en tydlig karaktär av saffran? Det var en upplevelse som jag gärna upplever igen.

Datum för besöket: februari 2020
Tack DanielNalum
Thornstromskok, Other på Thörnströms Kök, svarade på det här omdömetSvarade 4 mars 2020

Hej,
Tack för er fina recension och fint skrivet. Maila gärna till oss vilket namn ni var bokade under så skall vi återkoppla med vilket dessertvin ni fick njuta. Med vänlig hälsning, anne Thörnström

Omdömet skrevs 13 februari 2020

Har nu varit och ätit vid tre tillfällen på kort tid före en Frölundamatch. Att kunna få så bra mat, så bra service i en behaglig miljö före match är suveränt. Vi kommer snart igen.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 7504Markus
privatarum, Ägare på Thörnströms Kök, svarade på det här omdömetSvarade 10 mars 2020

Hej Markus,
Vad roligt att du kommer till oss och njuter matchrätten i samband med Frölunda Indians hemmamatcher där vi är stolta partners. Heja Frölunda!

Omdömet skrevs 10 februari 2020

Vi åt middag basererad på sex råvaror. Maten av högsta klass som vanligt och vinvalet perfekt till varje rätt. Det enda jag saknade denna gång var en rejäl köttbit, köttälskare som jag är.

Prisnivån är högst rimlig för en finmiddag, Jag uppskattar också den avslappnade atmosfären. Här finns inget av den höga svansföring som är vanlig på andra finrestauranger.

Thörnströms är helt enkelt bäst i Göteborg

Tack perolaa381

Underbart att läsa din recension, tack för din fina beskrivning. Vi har en Grillad Dovhjort på vår à la carte menyn om du är sugen på en rejäl köttbit. Vi hoppas ni kommer tillbaka snart. //Anne

Omdömet skrevs 1 februari 2020

Mycket kunnig personal och presentationen av maten var mycket bra. Kreativitet i köket av högsta klass.

Tack Helen S

Hej Helen,
Tack för en femstjärning recension. Underbart läsning, kort och gott! Varmt välkommen tillbaka //Anne

Omdömet skrevs 29 januari 2020

Personal service mer än utmärkt, presentation av mat o vin .. kan det bli bättre..nej
Härlig lugn miljö.
Allt var en upplevelse..
Maten ja den ... går inte att mer än njuta av..

Tack Footprints422435

Hej Esbjörn,
Tack snälla för dina varma ord. Det berör och vi är glada att ha gjort er kväll till en upplevelse! Välkommen snart igen. Anne

Resenärer som tittade på Thörnströms Kök tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Thörnströms Kök? Berätta vad du tyckte!