“Mer mat än magen önskar orka!”
Omdöme om Magazzino

Magazzino
Boka med
Magazzino har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 21 av 1 444 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: Italiensk krog och i hjärtat av Göteborg, med en genuin italiensk meny, bar och härlig uteservering vår, sommar och höst! Vänner, familj och affärsmiddagar. BENVENUTI!
Omdömet skrevs 1 april 2018

En torsdag i mars besökte jag Magazzino i Göteborg, atmosfären är europeiskt högljudd men ändå mysig på nått outgrundligt sätt. Fullsatt så vår bokning en vecka innan var rätt, det är mycket svårt att spontant komma in efter kl 18:00.
Jag valde meny med förrätt, pasta/pizza och efterrätt, ett paketpris som var bra.
En förrätt med Bruschetta Classico som var mycket god och mycket mat!
Lite dumt hittade jag en pizza som jag ville ha, pizza mitt i en trerätters som började volymiöst var inget taktiskt bra drag.
Jag fick börja lämna delar av pizzan för att orka med det goda, synd för pizzan var god, tunn och italiensk!
Till slut med ångest för att inte kunna njuta av efterrätten p.g.a. mättnad i magen kom Tiramisun in, en Italiensk super efterrätt (i mina ögon)!
Efter en kortare time out fick jag ner min Tiramisu, gott.
Till detta drack jag Birra Moretti Zero, bryggd av Heineken i Milano!
Gick till bilen mätt och belåten med maten men... servering av dryck. hmm där har Magazzino en förbättringspotential, vi fick vänta på vår dryck innan maten och en i sällskapet som beställt kaffe till efterrätten fick sitt kaffe efter påtryckning när det goda var slut.
Och fick betala för det!!
Där får ni bli bättre Magazzino!

Tack Christer S

Omdömet skrevs 19 mars 2018

Mysig miljö, god mat men lite hög ljudnivå så lite svårt att prata. Vi hade bokat bord men det var inte färdigt när vi kom, vi fick vänta ca 15 minuter och under tiden sprang det flera servitörer och kom med olika besked. Kändes lite rörigt! Fick vänta länge innan vi fick beställa, men sen kom maten fort och den var väldigt god. Vi hade olika servitörer hela tiden.

Tack mariaerikss0n
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Smiter in en kväll under arbetsbesök i staden. Kommer tidigt och får snabbt ett bord för mig själv; snart nog är det kö i foajén. Har aldrig riktigt förstått vitsen med höga bord, känner mig obekväm, men det fungerar. Ögnar snabbt och väljer en risotto med Karl Johansvamp och blir inte besviken. Den är krämig och serveras med parmesanflarn och friterad aubergine (uppgift från personal). Riset är precis så al dente som det skall vara, och svampbitarna av varierad storlek. Till risotton serveras också¨en stor bit kalvhögrev som fint faller samman. Jag dricker ett glas barbera till detta och klarar mig med en kostnad på 300 kr med dricksen. Inredningen är lite stökig, men atmosfären känns avslappnad. Väl värt besök under en timme.

Tack 12Pongo_54
Omdömet skrevs 13 mars 2018

Trevlig personal och mycket bra service. Maten och vinet var av bästa kvalité,vi kommer absolut tillbaka nästa gång vi är i Göteborg.

Tack MarianneS1557
Omdömet skrevs 8 mars 2018

Genomgående trevlig personal från välkomnande, snabba kompletteringar under måltiden till snabb och proffsig betalning.
Personalen hade klädsamt bra humor.
Maten kom samlat, bra förslag av vin.
Erbjöd glutenfritt bröd både innan maten samt i pizzabotten.
Enda lilla minuset var att det var högljutt men det är ju svårt att undvika på en fullsatt restaurang.

Tack Jonas L

Resenärer som tittade på Magazzino tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Magazzino? Berätta vad du tyckte!