“Gastronomiskt underverk serverad med engagerad perfektionism”

Restaurant Atelier I Hotel Pigalle
Rankad som nr 28 av 1 491 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Bokningar
Beskrivning: Vi hämtar inspiration till vår mat från när och fjärran, men råvarorna föredrar vi att hämta från ”när”. Det betyder att vi bryr oss om var djur och grödor vuxit upp och att de fått spira i sina naturliga miljöer och säsonger utan gifter och med kärlek. Vår ambition är att menyn ska variera och överraska, samtidigt som det är lätt att känna igen sig. På samma sätt lever och förändras vårt utbud av fina viner och ädla drycker. Hos oss möts du av nya kombinationer och spännande smaker, som kan avnjutas för sig eller tillsammans med vår meny. Välkommen!
Omdömet skrevs 25 mars 2018

Intog en fyra-rätters middag som var sammansatt på ett sätt som stimulerade smaklökarna på ett strålande sätt. Alltsammans otroligt gott och i lagom mängd. Serveringspersonalen var kunnig och hade full koll på hur de olika rätterna var tillagade och vad de innehöll. Sedan vårt förra besök hade volymen på musiken justerats ned till en mer behaglig nivå vilket tacksamt noterades. En helt perfekt kväll med andra ord.

Tack Black_Father
Niklas J, Chef på Restaurant Atelier I Hotel Pigalle, svarade på det här omdömetSvarade 26 mars 2018

Hej Black_Father!

Stort tack för ett väldigt fint omdöme du skrivit om ert besök!
Kul att höra att ni tyckte om vår Skafferimenys smaker och serverande. Bra att ni gillade volymen bättre denna gång!
Ser fram emot att ta hand om er igen framöver.

Omdömet skrevs 21 mars 2018

Väl mottagna vid ankomst. Inväntade två överraskningsgäster och det lyckades. Trevlig service. Prisvärda smårätter som smakade alldeles utmärkt. Lyckad kväll!

Tack lennarthb
Niklas J, Chef på Restaurant Atelier I Hotel Pigalle, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2018

Hej Lennarth!

Stort tack för du delar med dig av er upplevelse från Atelier!
Roligt att överraskningen gick hem och att ni gillade smakerna och servicen.
Varmt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 21 mars 2018

Du behöver nästan alltid boka innan för att få plats på Atelier, och det är inte så konstigt eftersom det är i en helt egen klass jämfört med de flesta andra restauranger du kan äta lunch på. Det är visserligen en femtiolapp dyrare än standardpris, men med tanke på kvalitet och upplevelse är det billigt! Rekommenderas varmt

Tack AndersJD
Niklas J, Chef på Restaurant Atelier I Hotel Pigalle, svarade på det här omdömetSvarade 22 mars 2018

Hej Anders!

Stort tack för du delat med dig av er upplevelse i Atelier!
Fantastistk att läsa att du är en återkommande gäst som tycker om det vi gör och uppskattar grädden på moset.
Ser fram emot fler besök från dig framöver. Behöver du hjälp att boka bord, så hör bara av dig direkt till mig, niklas.jansson@hotelpigalle.se

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Jag fick en fluga i min mat. Tycker servitrisen skulle tagit ut maten & serverat en ny rätt! Hon kulle handlat på ett annat sätt. Hon påstod att dom har öppna fönster & att flugan har kommit utifrån! Vi har minusgrader i Göteborg nu!Vi tyckte att restaurangen hanterade detta dåligt! Maten smakade inte gott efter detta!

1  Tack skoogulrika
Niklas J, Chef på Restaurant Atelier I Hotel Pigalle, svarade på det här omdömetSvarade 21 mars 2018

Hej Ulrika!

Tack för du tagit dig tiden att berätta om ditt besök hos oss.
Riktigt tråkigt att höra hur ni upplevt servicen angående det inträffade, så vill vi absolut inte bemöta våra gäster.
Önskar gärna komma i kontakt med dig, du når mig på mail niklas.jansson@hotelpigalle.se
Hoppas på att få en ny chans att leverera en mer positivt upplevelse för dig med sällskap.
Ser fram emot att höra från dig!

Omdömet skrevs 20 mars 2018

Mysigt och fantastiskt god mat och passande viner. Lite svajig service och vi glömdes bort av barpersonalen trots påminnelse. Varför så hög musik när folk ska äta?

1  Tack KasiMcQueen

Hej KasiMcQueen!

Tack för ditt omdöme.
Roligt att höra att ni gillade smakerna av både maten och vinerna. Tack för din feedback angående volymen och servicen från baren. Tar det vidare med oss framöver!
Varmt välkommen tillbaka.

Resenärer som tittade på Restaurant Atelier I Hotel Pigalle tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Restaurant Atelier I Hotel Pigalle? Berätta vad du tyckte!