Omdömet skrevs 23 juli 2020

Då vi hade fått ett presentkort bokade vi in ett besök med frukost, massage och spa på Arken. Redan i receptionen får vi en känsla för hur servicen på Arken är, receptionisten tittar knappt på oss när vi säger att vi är nya här och undrar lite hur det går till. Han är alldeles för upptagen med den viktiga sysslan att byta ljus i ljusstakar. Han hänvisar oss till frukosten, där vi får be om att få ett bord. Ingen hovmästare syns till, vi går runt och letar och finner till slut en kvinna som är förvånad över att vi vill prata med henne. Hon säger att det är väl fritt fram att ta ett bord bara.

Innan jag genomförde vår bokning ringde jag till Arken och ville höra om deras frukost var "corona-säker", vilket den var menade personen jag då talade med. Den enda åtgärden som vidtogs, som vi förstår det, var att buffén var större och serverades på två ställen. Det spelade ju ingen roll när personalen inte fyllde på maten ändå, alla fick ju stå och trängas vid samma mat. Inte ens besticken hade dom ordnat inlindade i en servett, utan alla bestick låg i samma låda som man fick gräva i. Supersäkert, verkligen!

Därefter skulle vi in på spat, där man fick betala innan man gick in. Som på ett badhus. Jag påtalade detta och undrade om det inte brukar vara så att man betalar när man checkar ut, fick inget svar. Hur skulle vi vara säkra på att vi är nöjda med vår behandling, det är ju som att betala sin frisör innan man klipper sig. Nåväl. Väl inne inleder vi tidigt med varsin behandling, som inte gick att boka ihop då dom bara hade en massör inne. Min partner fick börja och jag fick gå direkt efteråt.

Jag fick en massage med gummihandskar (!) och en person som uppenbarligen inte på något sätt är utbildad massör, tvivlar på att hon ens gått en kurs. Det var som att jag var hennes hund och hon klappade på mig, helt ogenomtänkt och osystematiskt. Hade ingen som helst kunskap om muskelgrupper. Varför hon hade gummihandskar på sig kan jag inte förstå. Min partner frågade om hon skulle kunna trycka lite hårdare, då han är en vuxen man som inte behöver bli klappad på ryggen för 525 kr. Det kunde hon absolut inte göra, då denna massage var tänkt att vara mjuk och avkopplande. Vilken service! Vi låg även på en värmefilt som brände oss på benen, märken finns kvar flera timmar efteråt.

Väl ute går vi in till det "corona-anpassade" spat, som nu fyllts av barnfamiljer. Det är kaos och enda stället man kan fly till är bastun, som ju barn som känt avskyr. Personalen gör ett tappert försök att säga till stökiga barnfamiljer genom att säga "här pratar vi med små bokstäver" (lol?) men det lämnar såklart inget avtryck. Skönt, men inte riktigt det vi betalat för? I en bastu flyter en tampong omkring, planlöst och ensamt. Nåväl.

I omklädningsrummets duschar finns tvål att tillgå, generöst för en verksamhet i totalt förfall. Man kanske sparade in på personalens känsla för stil istället, då tvålen står i industriförpackningen den levererades i. Stora gråa pumpflaskor- mmm lyx.

Ja vad ska man säga? Välj ett annat spa.

1  Tack lisawG3469UA
Omdömet skrevs 14 juli 2020 från mobil enhet

Spa med hela familjen. Lagom med folk, lätt att hålla avstånd i Corona tider. God mat för hela familjen. Vi åt frukostbuffé, lunch och middag. Allt vällagat och passade hela familjen ( barn i ålder 4-10 år).

Tack Q4662ZLsaraw
Omdömet skrevs 13 juli 2020

Fick en mors dagpresent av min son, att boka ett dagspa och bjuda med en väninna. Jätteroligt, bokade ett paket som heter NJUTA på Arken Spa. Var inne på hemsidan och tittade runt innan, såg alla fina bilder med väninnor eller par som har det mysigt. FANNS INTE en enda bild på ett barn och jag i min naivitet trodde inte att det var möjligt att små barn var tillåtna. Nu har jag lärt mig att så är inte fallet.
Åk gärna till Arken Spa om ni vill ha samma ljudnivå som i ett badhus med skrikande och gråtande barn.
- Simskola i poolerna
- Fruktstund i bubbelpoolen
- Springande barn i basturna som lämnade dörrarna öppna och den goa värmen försvann.
- Barn som klättrar på dig när dom skall komma före dig ner i isvaken
Då är Arken Spa ett perfekt resmål.
Jag däremot känner inte att det var vad jag hade beställt och är grymt besviken. Nu är barninformationen förtydligad och det är bra men det hjälper inte mig. När jag var inne på hemsidan fanns inte denna informationen och gick sedan hastigt in och beställde utan att kolla runt igen för det hade jag ju redan gjort långt i förväg. Nej tack, kommer inte tillbaka till Arken Spa.

1  Tack Paula_Studz
Omdömet skrevs 9 juli 2020

Fint spa med olika avdelningar. Dock extremt tråkigt att de arbetade utanför spat precis så trots bra väder gick det inte att ligga ute och sola då det borrades och skruvades konstant. Kändes inte direkt genomtänkt att göra det hela eftermiddagen! Grillbuffen var okej på kvällen, lite segt kött men fanns dvs tillbehör. Räckte gott o väl för oss. Vi åker nog inte hit igen.

Tack Roger B
Omdömet skrevs 8 juli 2020

Standard Spa-avdelning.
Fin trädgård, klippor. Härligt vid fint väder. Fin utsikt från Spa.
Tråkigt, oengagerat bemötande i Spa-reception. Varje fråga som vi eller andra gäster har, bemöts av suckande, falskt leende och något spydigt svar.
Middagen på kvällen (grillbiffé) var direkt äcklig! Förstår inte hur man kan misslyckas så fatalt.
Hotell-rummet är jättebra! Trevlig hotell-personal.

Tack 344karini