Omdömet skrevs 13 augusti 2018

På väldigt många sätt ett utmärkt hotell. Personalen var otroligt trevlig och glad. Rummet vi hade var rymligt med jacuzzi. Även om det är en del barer med mera utanför så hördes inte mycket in i rummet. Det bjöds på bubbelvatten i rummet. Jättesköna sängar! Läget i staden är utmärkt, mitt i stan, nära till allt. Frukosten hade allt en kunde önska. Det som gör att det inte blir full pott är dock följande. Wi-Fi:t krånglade en aning. Det kopplade ner ibland. Det som dock störde på riktigt var dörren till badrummet. Det är ingen riktig dörr, utan en glasdörr som inte täcker hela ingången till badrummet. Således hörs och även delvis syns det mesta som händer på toaletten i badrummet. I övrigt är dock Avalon ett av de bättre hotell jag bott på.

• Bodde här: augusti 2018, reste med vänner
Tack Andreas O
Omdömet skrevs 9 augusti 2018 från mobil enhet

Rummet hade jättesköna sängar/täcken/kuddar. Läget i staden kan nog inte vara bättre. Vi hade utsikt mot saluhallen från våning 5 och det förhöjde trivseln i rummet. Toaletten går bara att spola om man fäller ner sitsen, vilket var lite irriterande. Luften i korridoren kändes lite ovädrad, men på rummet var det bra. Fin utsikt från gemensamma takterssen. Stark 4/5 för vårt rum som var ett ”vanligt” dubbelrum, ej svit.

Frukosten var strålande med några detaljer som var pricken över i:et. Tex den suveräna skagenröran, det goda bruna lite söta brödet, apelsinjuicen, den goda leverpastejen. Det bästa är nog att frukosten serveras i ett så trevlig rum, med direkt anslutning till uteservering på torget. Fint att äta ute när vädret tillåter. Minus för att tallrikarna inte var ordentligt diskade utan hade fettfläckar (kanske var det något knas på diskmaskinen). Trots detta 5/5 för frukosten.

Bodde här: augusti 2018
Tack Vilmer A
Omdömet skrevs 8 augusti 2018

Ja huset är ganska unikt från utsidan där det ser ut att var trekantigt. Poolen på topfloor är fantastisk - även om vi inte badade (det var bokat för ett privat event) så ser man det från utsidan. Lunchmatsalen är mycket mysig, lite hög ljudnivå kanske men maten är god. Ligger centralt till allt.

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Elizabeth P
Omdömet skrevs 7 augusti 2018

Bodde 2 nätter här o läget kan inte vara bättre, gångavstånd till allt vi behövde. Trevlig personal i receptionen som fick oss att känna oss välkomna. Vi bodde i ett standardrum på våning 5. Helt ok rum med bra avlastningsmöjligheter. Trevligt med bubbelvatten o varsin god chokladpralin. Dock ingen utsikt från rummet, bara en husvägg o tak utanför. Skön säng o lakan men kuddarna var katastrofdåliga. Trots 3 kuddar var så var de både små o platta som frimärken. Min man tog täcket tillslut o använde som extra kudde. Fint badrum, gillade speciellt den fina mosaiken i duschen o schampoo o duschtvål från Rituals gav en extra lyxkänsla. Saknade dock balsam, det hör till tycker jag. Hotellets takterrass var mysig men liten, så även poolen. Blir snabbt fullt o vi saknade en bar däruppe. Nu fick man ringa o beställa efter en lista som satt på väggen. Stora badlakan var ett plus. Bra frukost, extraplus för skagenröran där det inte snålades på räkor! Mysigt att kunna sitta ute när vi hade så fint väder. Dock väldigt trångt när man skulle hämta det man ville äta. Brödstationen är placerad precis innanför ingången till restaurangen o det var väldigt smalt där när folk kom o gick. Vi trivdes väldigt bra o återkommer gärna!

• Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack drakulla60
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

Blev uppgraderade till ett mycket bättre rum än vi bokat på vår bröllopsnatt. Blev lite missförstånd med frukostiderna vilket personalen löste smidigt och proffesionellt. Läget på detta hotell är väldigt bra!

• Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com