“Helt okej, men är det dubbelt så dyrt, då ska det vara dubbelt så bra”

Somm Restaurant & Winebar
Boka bord
Bookatable
Rankad som nr 16 av 1 446 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: SOMM Restaurant & Wine bar öppnade dörrarna den 18 Januari 2014 på Lorensbergsgatan 8 parallellt med avenyn.Vi har ett internationellt kök med nordiska råvaror. Vi jobbar säsongsbetonat och har därför en levande meny som ändras ofta, lite varefter vi hittar de bästa råvarorna.Vi arbetar mycket med kombinationen mat och vin, med ett stort urval av viner på glas.Vår ambition är att få dessa att arbeta i harmoni och tillsammans hitta nya smak upplevelser.Vi är kvarterskrog där smak står i centrum, men alla ens sinnen ska få sitt med omgivningen, musiken och sällskapet.Vi önskar er hjärtligt välkomna till oss.Med vänliga hälsningarDaniel Gremlin med personal
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Vi tog en trerätters med vinpaket, maten var rätt så bra och det är inte så jättefarligt med trerätters för 395kr, det är vad man betalar för sådana restauranger. Det jag hade problem med servitören samt vinet. Servitören var rätt så stressad vilket resulterade till att han blev dryg, väldigt onödigt eftersom jag knappt sa något till honom, men ändå tyckte han det var värt att vara otrevlig under de korta stunder vi pratade. Sedan vinet, jag tyckte vinerna var rätt standard, inget speciellt, ändå kostar vinpaketet (3x) 365 kr. Det är inte så farligt kanske många tycker. Men med tanke på att det var kanske runt 8 cl per glas eller något man fick, då känns det lite värre. Det konstigaste var att min sambo fick dubbelt så mycket som mig en gång, om hon fick 8 cl, då kan ni tänka er hur lite jag fick. Trodde först att servitören skulle vara rolig, men tydligen så var inte fallet. Har aldrig varit med om något liknande. Glasen står ju bredvid varandra, ändå ger han den ena 50% av den andras glas. Hur som helst, när man plockar upp notan på runt 1500kr för två pers, så undrar man vad var det man fick för detta egentligen, tyvärr så var det inte något extra värde för priset.

Datum för besöket: januari 2020
2  Tack M9551YCvictorg

Omdömet skrevs 21 januari 2020

Besökte restaurangen en lördag vid 17.00 när de öppnade. Blev väl mottagna och visade till vårt bord menyn kom och vi bestämde oss för 5 rätters med tre glas vin till. Vi blev rekommenderade mycket bra viner som passade till de rätterna vi åt. Blev behandlade som viktiga, vilket kändes bra. Hela kombon var fantastisk . Maten smälte i munnen, vinet superbt. De dryga två timmarna det tog att äta var väl spenderad tid. Tack

Datum för besöket: januari 2020
Tack 397ulfl
Omdömet skrevs 21 december 2019

Vi valde 5 rätters menyn, men blev knappt mätta. Lammtartaren minimal och mesig, Bergtunga inte riktigt färdigkokt, fanns ingen smak av kräftdjur, men läcker sås och kokt japansallad därtill, Anden o kålet därtill smakade gott, men inte någon huvudrätt, pyttelite, saknade rotfrukter eller nån annan utfyllnad, Herrgårdsosten var god - men att kalla den en rätt?? Desert ok.
Mycket dåligt ölutbud. Jyst bemötande, när vi klagade så blev extraölen gratis. mycket vilja, men ingen lyxkrog.

Tack AnE888
Omdömet skrevs 11 december 2019

På Somm är man alltid välkommen vill jag lova. Lokalerna ligger mycket centralt i Göteborg och nära evenemangsstråket och Avenyn. Vad som som räknas och gör Somm till en vinnare är kombinationen av serviceminded medarbetare och en mycket intressant meny med bra variation. En AW på fredagar är heller inte fel och vinlistan är också intressant. Rekommenderas både för Göteborgsbesökare eller om man bor i Göteborg!

Tack mortenolsson1
Omdömet skrevs 8 december 2019 från mobil enhet

Vi blev väl mottagna när vi kom på tidig middag. Bubblet hann vi knappt dricka ur innan förrätten blev serverad. Vi beställde tre rätter med vinpaket. Man får inte vara störthungrig, portionerna var små. Jag är uppvuxen på en bondgård, desserten kalvdans var inte som jag minns den från förr.
När det gällde meny och smaker kan vi dock ändå ge de bästa rekommendationer.

Tack Laxdalen

Resenärer som tittade på Somm Restaurant & Winebar tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Somm Restaurant & Winebar? Berätta vad du tyckte!