“Restauranggata”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 13 augusti 2018

Även om en av de större fastighetsägarn genomfört omfattande ombyggnader och renoveringar av flera hus utmed Avenyn, känns det fortfarande mycket "restauranggata". Mycket folk på kvällen, mindre befolkat på dagen.

1  Tack analog-photo

Omdömet skrevs 29 juli 2018

Ärligt talat förstår jag absolut inte varför så många tycker att avenyn är så himla bra. Kanske så har jag missuppfattat hur Göteborgarna tänker. Det känns i alla fall så om en går utifrån hemsidan avenyn.se. För längs själva vägen upp mot Göteborgs Konstmuseum är det skittråkigt. 1) Butikerna är inte exklusiva för 5öre i Småland. 2) De flesta restauranger finns runt om i hela övriga Sverige. 3) Det finns typ knappt några växter längs gatan som förgyller upplevelsen. Men går du ner på bakgatorna runt omkring, så finns det massor av roliga saker. Men på själva avenyn är det alltså enligt mig rent skittråkigt. Visst restaurangen Buenos Aires Argentine Steakhouse var bra men det var det ändå.

Tack Sandy A
Omdömet skrevs 24 juli 2018

Som turist är det ettmåsteatt besöka Avenyn.
Den går som ett stråk genom centrala delarna och här finns restauranger, parker och framförallt folk i rörelse.
Kvällstid kan man intaga god mat på de, lite dyrare, krogarna utmed Avenyn.

1  Tack Wazid_1
Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

En av Göteborgs bästa fiskavdelningar allt till väldigt bra priser.
Samt deras chark o ost är riktigt bra.

1  Tack 170micaela
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 28 juni 2018 från mobil enhet

Avenyn är Göteborgs främsta och mest kända gata, precis som namnet antyder. Här finns butiker, varuhus, restauranger, hotell och härliga uteserveringar. Prisnivån är högre än övriga staden då hyrorna antagligen är dyrare för näringsidkare. Känslan är både lite exklusiv men samtidigt ger den en turistmagnetstämpel då gatan är välbesökt. Avenyn är inbäddad i en trädallé som får gatan att kännas lummig och inspirerar till promenader.

Göteborgs stadsbild förhärligas av spårvagnarna som susar fram längs med Avenyn och dessa ser till att hela staden är gripbar för alla på ett smidigt sätt. Se bara till att hålla extra koll efter dessa då de ibland kommer lite plötsligt och snabbt.

Tips: Kolla även in sidogatorna som har mycket att erbjuda!

1  Tack 165claesb

Resenärer som tittade på Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Avenyn? Berätta vad du tyckte!