“Fiskavdelningen Coop Avenyn”

Boka i förväg
Mer information
130,08 US$*
och över
Det bästa av Göteborg, foto- och sightseeingtur
Rankad som nr 20 av 141 saker att göra i Göteborg
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 2-3 timmar
Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

En av Göteborgs bästa fiskavdelningar allt till väldigt bra priser.
Samt deras chark o ost är riktigt bra.

1  Tack Micael A

Omdömet skrevs 28 juni 2018 från mobil enhet

Avenyn är Göteborgs främsta och mest kända gata, precis som namnet antyder. Här finns butiker, varuhus, restauranger, hotell och härliga uteserveringar. Prisnivån är högre än övriga staden då hyrorna antagligen är dyrare för näringsidkare. Känslan är både lite exklusiv men samtidigt ger den en turistmagnetstämpel då gatan är välbesökt. Avenyn är inbäddad i en trädallé som får gatan att kännas lummig och inspirerar till promenader.

Göteborgs stadsbild förhärligas av spårvagnarna som susar fram längs med Avenyn och dessa ser till att hela staden är gripbar för alla på ett smidigt sätt. Se bara till att hålla extra koll efter dessa då de ibland kommer lite plötsligt och snabbt.

Tips: Kolla även in sidogatorna som har mycket att erbjuda!

1  Tack Claes B
Omdömet skrevs 12 maj 2018

Det här är verkligen en huvudgata med allt som hör där till. Oavsett om det gäller att äta eller att shoppa. Hämta pengar eller växla pengar. Åka gamla spårvagnar (Sommartiden) eller bara flanera omkring.

1  Tack Birger E
Omdömet skrevs 7 maj 2018

Har passerat avenyn ett flertal gånger nu under min vistelse i Göteborg. Mycket restauranger med uteplatser kantar gatorna. En del butiker men jag upplever att det är restaurangerna som dominerar.

Tack ilbombo
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 27 februari 2018

Det är ett bra område att gå en kvällspromenad men tyvärr mycket dyrt att gå på en restaurang i detta område.

Tack Jimmy S

Resenärer som tittade på Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Avenyn? Berätta vad du tyckte!