Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Tripadvisor212 US$
Expedia.com212 US$
eDreams
Orbitz.com212 US$
getaroom.com268 US$
Omdömet skrevs 7 maj 2017 från mobil enhet

Det var med vinst o förlust som vi valde detta hotell med tanken på de tidigare recensionerna. Men med tanke på priset så är vi mer än nöjda.
Personalen (framför allt en yngre kille) var väldigt tillmötesgående och supertrevlig.
Rummet var visserligen inte det största för 5 personer men det klagar vi inte på, alla sängar var uppbäddade när vi kom så det slapp vi göra (många andra hotell låter en själv bädda upp extra sängarna) Badrummet var stort och hade badkar.
Det fanns en mysig avdelning där man fritt fick ta kaffe, the, juice, fikabröd och våfflor.
Vi tycker att hotellet låg centralt, tog ca 10 min att gå till centrala Göteborg. Parkering fanns det i nära anslutning till hotellet, 18 kr i timmen 8-22 tror jag att det var.
Hotellet låg vid ett lugnt område så vi slapp partande tonåringar som vrålade utanför.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack mkann
Omdömet skrevs 20 mars 2017

Vi fick betala extra för att få en gemensam säng. När vi kom dit såg vi att vi hade fått två enkelsängar. vi sa till personalen som sa att alla de rummen var slut sen fick vi ingen kompensation alls trotts att vi hade betalt mer...

1  Tack wilhelmla
Omdömet skrevs 13 mars 2017 från mobil enhet

Väldigt icke tillmötesgående personal, boka annat hotell om möjligt, kommer inte att bo här igen. Rummen är små, men man får vad betalar för, dock kunde man önskat någon form av kundservice, för den var helt obefintlig

Tack Johan S
Omdömet skrevs 5 mars 2017 från mobil enhet

Strul redan vid bokning. Överpris för denna standard, som bedöms till knappt budgethotell. Torftig frukost med dålig passning på när mjölk och filpaketen var slut.. Möblerna i matsalen består av enkla trädgårdsmöbler i stål. Service obefintlig och man får ringa på en klocka för att nån ska komma till receptionen. Incheckning med att man får fylla i en blankett, trots förbokningen. Duschdraperiet trasigt, avlopp i handfatet nästan tätt, telefon till receptionen ur funktion. Ingen parkering till hotellet utan man får stå på andra sidan gatan (Verkstadsgatan) för 270:- för lö -sö. Var det då inget positivt? Jo en poäng för att det fanns ett skohorn i garderoben...

1  Tack Rune L
Omdömet skrevs 28 december 2016 från mobil enhet

VARNING! Sweden Hotels Center Hotel, absolut sämsta servicen på ett hotell som jag någonsin varit med om. Aldrig känt mig så dåligt bemött någonstans tidigare. Har dessutom en natt bokad i Uppsala på Grand Hotel Hörnan i april som ingår i samma kedja, Sweden Hotels. Avbokat den nu och kommer inte sätta min fot på Sweden Hotels igen tills ni börjar arbeta med er service och era värderingar.

Idag åkte jag från Sthlm till Gbg och någonstans på vägen har jag blivit av med mitt betalkort, jag vet inte om jag tappat det eller om någon stulit det. När jag kom fram till Gbg och märkte det, spärrade jag mitt kort.

Jag hade tänkt checka in på hotellet på kvällen då jag hade annat att göra i gbg under dagen. För att kolla så att det inte skulle bli problem pga mitt försvunna betalkort, gick jag till hotellet och frågade så att det inte skulle vara några problem. Jag förklarade min situation för tjejen som jobbade i receptionen och hon sa att det inte var några problem eftersom min natt redan var betald men att rummet inte var ledigt än (Vilket var helt ok eftersom jag var här för tidigt för att checka in.) Under dagen gjorde jag det jag skulle i Gbg och anlände sedan till hotellet vid 20:30 för att checka in.

Här börjar mitt stora problem, det var jobbigt att förlora kortet men att hotellet skulle behandla mig så här kunde jag inte ens fantisera om. När jag berättar att jag har bokat och vill checka in ber de om mitt betalkort. Jag drar min story igen, tjejen som nu står i receptionen ringer till receptionschefen för att höra om det går bra. Jag blir nekad då jag inte har mitt kort och de kan inte släppa in gäster som inte har med sitt kort. Jag frågar om de tycker det är rimligt att jag ska kunna ha med mitt borttappade kort. De bryr sig inte. Jag kommer inte få mitt rum som jag betalat en månad tidigare. Jag frågar varför tjejen på dagen tyckte det var okej och att hon hade gett mig nyckeln om rummet varit ledigt. De säger att jag missförstått den receptionisten. Jag frågar om de själva tycker att det är rimligt att jag har missförstått henne när min enda anledning till att jag gick till hotellet på dagen var för att höra mig för om mitt borttappade kort skulle ställa till problem eller inte. Dessutom har den första receptionisten hjälpt mig med att skriva ut busslinjer som ska hjälpa mig ifrån och tillbaka till hotellet. När jag lämnade på dagen sa hon "Hej då! Lycka till, vi ses sen!" Men det har jag alltså missförstått...

20:45 står jag i Gbg och är påväg att bli utkastad från hotellet, utan kort. Det ser ut att bli en lång natt ute i Göteborg. Jag försöker med allt, ID har de redan sett. Jag visar min bokningsbekräftelse, visar min Internetbank med mitt spärrade kort, frågar om min sambo kan betala en ny bokning över nätet med sitt kort, vädjar till dem att vara mänskliga och tänka på att lösa situationen på bästa sätt för gästen istället för att bete sig så här. Frågar om de tror att jag någonsin kommer bo hos dem igen när de behandlar mig så här dåligt. Frågar om det är det här de vill att jag ska minnas av min vistelse i Göteborg. Inget fungerar.

Till slut kommer jag på att jag har kontanter i min väska, jag gör ett försök med att be om att få betala med kontanter trots att de inte hanterar kontanter. Det lyckas! Lättnaden jag känner är enorm. Nu ligger jag i sängen på mitt hotellrum som jag har betalat 2 gånger, 1 gång med mitt kort, 1 gång kontant. Pengarna som jag har betalat med mitt kort kommer jag få tillbaka. Det har jag fått kvitto på. Det gick bra att göra utan att jag hade mitt kort...

Det här var den sämsta serviceupplevelsen jag någonsin varit med om. Ett gott råd till alla som tänkt bo på Sweden Hotels är att inte råka ut för något oförutsägbart som att t.ex. tappa bort sitt betalkort, bli inte bestulen på ditt kort, skaffa dubbla betalkort. För Sweden Hotels är du inget värd som människa. De bryr sig inte om sina gäster. Det är inte tjejen som jobbade i diskens fel att det blev så här, det var hennes chef som bad henne göra så här. Se över era värderingar och vad ni vill ha för rykte. Sweden Hotels Center Hotel, det här var riktigt ruttet och dåligt hanterat.

Datum för vistelsen: december 2016
Restyp: Reste ensam