“Bedrövlig sopplunch”

Fröken Olssons Kafé
Rankad som nr 40 av 50 Smått och gott i Göteborg
Kök: Café
Omdömet skrevs 3 februari 2020

Efter jag hade betalat för sopplunchen så upptäckte jag att båda sopporna var slut, såväl som brödet och kaffe som ingick. Personalen hade kunnat upplysa om det direkt. Efter 20 minuters väntan ställdes det fram en kall och mycket tunn linssoppa, därtill fanns det torrt bröd. För lite personal som hann inte med att dyka av alla borden. Fröken Olsson kommer inte vara ett alternativ för lunch/fika- för mig i framtiden.

Datum för besöket: februari 2020
Tack helene-g-e-60

Omdömet skrevs 30 november 2019 från mobil enhet

Vi åt soppbuffé till lunch. Då ingick 2 sorters soppa, bröd, kaffe & kaka. Prisvärt & gott. Stället får ett minus för de ofräscha toaletterna.

Tack fr0k3nfr4k3n
Omdömet skrevs 4 november 2019

Vi köpte deras grekiska pasta sallad men blev otroligt missnöjda när vi såg att pastan var stenhård pga att den legat i kylen utan något lock under låång tid. Salladen var platt och vissen. Vi meddelade dem om detta varpå de frågade om vi ville att de värmde på pastan igen... nopp!!! De menade att rätten var fräsch och att den bara varit i kylen några timmar. Vi bytte rätter till en soppa och kycklinggryta som var intetsägande.
Vi kommer inte tillbaka!

Tack Leksandsstolthet
Omdömet skrevs 3 november 2019 från mobil enhet

Lunch på Fröken Olsson, två allergiker, en vegan, en vegetarian och en "vanlig". Kassapersonalen var vänlig men missade att informera om olika saker. Soppan var god, men väldigt ljummen på gränsen till kall. Detta trots att vi var de första att ta! Mackan var stor, men med snålt med pålägg. En skinkskiva och två ostskivor på en stor ciabatta? Salladen kylskåpskall med med bra ingredienser. Veganmackan var bäst. Kakbuffén som ingick till soppan var jättebra! Toaletterna var okej. Roligt att man fick spela spel. Ett okej ställe, som verkar bättre på fika än mat.

Tack J8M7K
Omdömet skrevs 20 oktober 2019 från mobil enhet

Kallt kaffe, urtråkig fralla, ofräsha toaletter, oengagerad personal.
Hit går vi inte igen, finns många andra trevliga ställen i närheten!

Datum för besöket: oktober 2019
Tack ufredriksson

Resenärer som tittade på Fröken Olssons Kafé tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Fröken Olssons Kafé? Berätta vad du tyckte!