“Topp!”

Grill Grotesque
Rankad som nr 295 av 1 478 Restauranger i Göteborg
Bra för: Barhäng
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Beskrivning: Grill Grotesque är en grotesk och modeinriktad mötesplats för Göteborgare som vill få något unikt och extra utöver det vanliga. I köket arbetar vi med en unik kolgrill som har sitt ursprung från Barcelona. Josper grillen har revolutionerat matkulturen i Spanien med sin infernaliska karaktär vilket vi är ensamma om att presentera här i Göteborg.
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

Ett lite gömt ställe. Men väl inne hamnar man i en italiensk familjs hem. Så trevligt. Bra service och maten....oh lord!

Tack mallan031

Omdömet skrevs 19 mars 2018

Vi har varit och ätit här tidigare och tyckte det var bra den gången. Nu var det inte dåligt men rätt tveksamt. Kött vi fick var överstekt, tillbehören i form av rödvinssås och klyftpotatis var väl rent teoretiskt helt ok men tyvärr var potatisen kornig (?) och på tok för lite sås (såsen var dock helt ok). Visst finns alltid möjligheten att be dem göra om det men vi var hungriga och ärligt talat, med den prislappen kan man begära att det ska bli rätt direkt. Mannen som tog beställning och serverade var mycket vänlig och lättsam. Trevlig bekantskap ska sägas. Vin och övrig dricka var toppgott och befriande att de inte bara fuktar glaset på botten när det beställs "ett glas vin". Mycket positivt.

Miljön är fantastisk på Grill Grotesque men de behöver arbeta mer med maten för att få toppbetyg. Vi kommer tillbaks en annan gång och kollar om det blivit bättre. Ägaren verkar ha hög ambition, menyn är spännande så det kan bli mycket bättre betyg om köttet är perfekt, tillbehören är gjorda med större omsorg. Ett önskemål vore att höja kötträtterna med annat än pommes eller klyftpotatis. Grönsaker och främst grillade morötter med cayenneolja hade varit en sann höjdare till de rätter vi åt.

Tack Mattias T
Omdömet skrevs 22 februari 2018 från mobil enhet

Magiskt meny,bar,omgivning och personal
Restaurangen har grill meny till helt bra nivå och trevligt service
Goda vin rekommendationer från våran servitris!
En bra middag helt enkelt!

Tack Cecap
Omdömet skrevs 15 februari 2018

Jag och min man hade sett fram emot en trevlig kväll, men tyvärr blev kvällen riktigt tråkig.
Servicen var under all kritik. Vi fick inte fråga om något att dricka när vi kom utan fick vänta länge på att någon skulle ta hela beställningen. När vinet serverades visades inte flaskan upp, servitören höll handen för etiketten.
Bordet som anlände senare än oss fick mat före oss. Ingen i servisen frågade om vi önskade något mer att dricka till maten eller hur maten smakade. Pommes fritten var alldeles för salta och risotton helt överkokt. När jag påpekade detta till servitrisen reagerade hon inte alls. En servitör tänkte ta min mans tallrik innan han hade ätit färdigt.
Jag önskade mer salt på fisken, men fick ingen kontakt med servitrisen utan fick störa gästerna på bordet bredvid och låna deras saltkar.
När vi skulle lämna restaurangen var det ingen i personalen som reagerade och sa tack och hej då.
Det verkar tyvärr som ingen på restaurangen bryr sig om sina gäster. Kommer inte att rekommendera er till någon. Med tanke på era priser borde ni ha bättre mat och service. Det är ju inte snabbmats kedja direkt på era priser, men upplevelsen är tyvärr inte bättre än så!
Mvh Yen Göthlund

Tack Yen G
Omdömet skrevs 12 februari 2018 från mobil enhet

Vi hade våran förlossnings helg i Göteborg och skulle ut och äta på Grill Grotesque sista kvällen. Då vi förlovat oss dagen innan var vi och åt på ett jätte trevligt ställe och hade samma förväntningar på detta ställe. Då min fästmö sätt på deras hemsida att dom hade skaldjurstallrik bestämde vi att det fick bli detta ställe då hon ville äta skaldjur. Till hennes besvikelse så hade dom tagit bort denna rätt. Hon frågade istället om dom hade glutenfripasta så hon iaf kunde ta skaldjurspasta då hon så gärna ville ha skaldjur men det hade dom inte (inte konstigt). Men jag som inte är glutenintolerant beställde skaldjurspasta. Hade denna resturang varit lite service inriktade hade dom när min fastmö frågade om skaldjurstallriken sagt att det löser vi för på min skaldjurspasta fanns det hur mycket skaldjur som helst, Havskräftor,räkor, musslor, bläckfiskringar. Dessutom var personalen rätt jobbiga skulle skoja och undrade varför vi skulle gå så fort.

1  Tack Camilla S

Resenärer som tittade på Grill Grotesque tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Grill Grotesque? Berätta vad du tyckte!