“Väldigt goda smaker”

Restaurang Yammy Kitchen
Boka med
Restaurang Yammy Kitchen har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 125 av 1 461 Restauranger i Göteborg
Kök: Koreanskt
Beskrivning: Välkommen till våra unika och breda utbud av Koreansk och Japansk mat! Vi är den första Koreanska restaurangen i Göteborg City sedan februari 2009. Vår matlagning består av traditionell och asiatisk fusion av det Koreanska, och Japansk köket. För den goda smaken använder vi oss av färska råvaror och exotiska kryddor från asiatiska länder. Vi serverar lunchbuffé tisdag och torsdag och möljligheter för à la carte med längre väntetider. Kontakta oss för bordsbeställning, catering eller r. Sedan 2010 har vi även utökat vår Koreanska och Japansk meny med vegetariska och veganska maträtter.
Omdömet skrevs 1 april 2018

Otroligt god mat som känns väldigt fräsch trots de stora portionerna. Personalen är trevlig och verkar ganska kunnig gällande allergier vilket alltid är bra, det är inte alla restauranger som har koll på det nämligen! Tyvärr fanns inte väldigt många glutenfria alternativ, men personalen hjälper till med det så gott det går.

Lokalen är inte den fräschaste i stan och det hela tog ganska lång tid (att få beställa, att få drycken, maten och senare notan), därför blir det inte en femma denna gång. Men ändå en bra restaurang med väldigt god mat!

1  Tack jsibelius

Omdömet skrevs 8 februari 2018 från mobil enhet

Stabilt ställe som aldrig gör en besviken. Jag åt gyoza till förrätt och Bulgogi med nötkött. Båda var väldigt goda.

Tack Christoffer B
Omdömet skrevs 8 januari 2018 från mobil enhet

Interiören enkel och trivsam. Ingen musik vilket innebär att vänner kan prata med varann. Idag endast te och smårätter . De glutenfria alternativen var tyvärr få. Menyn m huvudrätter är mer varierad. Så nästa gång blir d huvudrätt, Mottagande o service fungerade mycket bra.

Tack Inger J
Omdömet skrevs 30 december 2017

Restaurangen ligger på 2:a lång. Lite svårt att se på avstånd om man inte vet vad man letar efter. Stället ser inte direkt inbjudande ut. Mer som ett sjabbigt "Hole in the Wall" typiskt ställe i Korea. Låt er inte luras av dett dock. Personalen är trevlig och service inriktad. Är man osäker på vad man vill äta så hjälper dem gärna till. Vi åt dumplings till att börja med. Med tillhörande så var detta en smakupplevelse med bra sting! Varmrätten blev en Koreansk Bläckfisk/räkor med diverse grönsaker (Spicy) och mycket gott.
Detta är definitivt ett ställe värt ett besök. Verkar även vara mycket poulärt lokalställe varför det kanske är bra att boka bord i förväg!!

Tack BBX12
Omdömet skrevs 5 november 2017

Vi åt lunch med bento och en rätt med nudlar och strimlad biff. Mycket gott och till bra pris. Interiören är väl inte på topp men helt ok.

Tack Gunilla K
Ronny C, Ägare på Restaurang Yammy Kitchen, svarade på det här omdömetSvarade 7 november 2017

Hej Gunilla, vad kul att höra att ni blev nöjd med era maträtter! Dock så tror jag att ni har skrivit omdöme på fel restaurang då vi varken har öppet på lunchtid eller har rätten bento på menyn.

Med Vänlig Hälsning

Resenärer som tittade på Restaurang Yammy Kitchen tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Yammy Kitchen? Berätta vad du tyckte!