“Otrevlig personal , dålig mat,”

Hello Monkey Linnégatan
Rankad som nr 322 av 1 452 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Middag, Bokningar
Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Sämre mat,lite mat för pengarna, också fel mat även efter att ha frågat och bett om något får man något annat istället, inte värst mycket för veganer, verkade inte som de förstod vad man frågade om när jag bad om vegansk säger hon vegetarisk och gick därifrån mitt i, jag ställde specifikt frågan om de kan fixa vegansk, hon säger vi fixar och går därifrån, vi var 3 som skulle äta, en rätt skulle kosta annat pris från 2 personer ändå fick jag betala ett högre pris för att hon hade fixat vegansk utan förvarning sen hänvisar de bara till kartan, sämre service, du ska inte be kunden att läsa kartan som vi ändå frågar om vad det innebär och ni inte kan svara tydligt men bara larvigt ler och säger det står på kartan,
vad är det som står , var tydlig och konsist, väldig dåliga på att förklara vad de har på menyn själva, vi fick 3 olika personer vid bordet under tiden vi var där. Det regnade in I maten , min n hittade ett hårstrå direkt i början och ville inte göra en scen men sen blev det bara värre och värre när självaste maten var sisådär, bunen var blöt och det är mycket dekoration med sallad så det ser ut som mer mat än vad det är. Det ser fint ut men det jag åt var dränkt i soyasås. GORDON HADE FLIPPAT.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Getaway12671974950

Omdömet skrevs 26 juli 2021

Vi var ett sällskap på tre gamla vänner som ville ha en minnesvärd kväll och ha kvalitetstid eftersom vi inte träffas lika ofta p.g.a jobb, barn, livet m.m.

När vi kom till plats möttes vi av en då trevlig servitör som visade oss till vårt bord.
Vi beställde huvudrätter och förrätter samt husets specialdrink på rekommendation av kyparen.

Vi fick drinken efter 10 minuter och än så länge flöt kvällen bra.
Sen kom förrätterna och i samma veva kom en av huvudrätterna.
Vi påpekade att vi hade beställt tre huvudrätter och vi undrade vart de andra två hade tagit vägen. Servitören skulle ta och kolla upp detta och återkomma. Efter 20 minuter kommer hon tillbaks och frågar om vi är belåtna. Vi svarar med att vi kom hit som ett sällskap och vill väldigt gärna äta våra respektive huvudrätter tillsammans.
Den ensamma huvudrätten som vi fick höll min vän i väntan tills de andra huvudrätterna skulle komma och maten började kallna. Vi sa till vår vän att han borde äta maten för det är tråkigt om den blir allt för dålig.

Efter TVÅ TIMMARS väntan och endast fått dela på två styckna vårrullar som smakade halvfabrikat på trötta salladsblad som kostade 130 kr, fyra st dumplings,en soft bun samt en ensam huvudrätt (bibimbap) beslöt vi att det fick räcka. Vi bad om notan till den servitören som var närmast oss. Vi förklarade situationen att vi har väntat två timmar på våra respektive huvudrätter och förrätterna kan man inte mätt på och vi ville betala för oss för det vi har ätit och druckit.

Servitören förstådd situationen och säger att hon ska komma med notan.
Vi väntar 15 minuter på notan och jag förstår att hon förhalar situationen av en okänd anledning. Jag går till servitören som jag bad om notan och säger att vi vill väldigt gärna vill betala notan. Servitören säger att hon ska komma med notan till vårt bord och jag återvänder till mitt sällskap.

Efter 10 minuter kommer den "TREVLIGA" servitören som tog emot oss i början av restaurang besöket men helt förbytt till vårt bord. I armarna håller hon nu då tre huvudrätter som vi hade beställt två timmar tidigare. Vi förklarar för henne att vi inte längre har lust att vara kvar och att vår kväll är förstörd då vi har fått vänta 2 timmar på maten utan nån FÖRKLARING , vi ville nu bara betala för det vi har ätit. Men istället så frågar hon upprepande om vi tycker att det är rätt att vi ska slänga maten därav vi svarar med att hon får göra vad hon vill men att vi nu inte ville vara kvar.
Servitören säger ok och rusar tillbaks med maten till köket och kommer tillbaks med att säga att vi inte längre är önskade i restaurangen så att andra gäster hör och att notan kan vi skita i.
Jag och mitt sällskap blev mer eller mindre utskämda av personalen på hello monkey. Påvägen ut säger servitören att sådana som vi alltid är av problem, jag antar att hon syftar på vårt sällskap som är av blandat härkomst.

Jag tjänar egentligen ingenting på att skriva nåt negativt om en restaurang, framförallt under pandemin då man ska stötta dessa verksamheter. Men detta är nog mitt värsta restaurangupplevelse jag har stött på.
Tyvärr håller maten lika dålig klass som personalen som var bedrövliga. Jag hoppas att de tar itu med detta för min vänkrets och jag kommer inte i fortsättningen gå till Hello Monkey nån mer gång.

Rekommenderar folk att gå till ( Dubbel Dubbel, Yammy Kitchen,Vi Viet eller
Duy-Tan) De har god kvalitativ mat med bra service.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack 468jja
Omdömet skrevs 27 mars 2021 från mobil enhet

Riktigt dålig service, fick vänta mer än 1,5 timme på huvudrätten. Blev inte mätta någon av oss. Kunde ha rekommenderat hur uppläggning av middagen skulle vara. Istället blev det att vi beställde varsin rätt och ingen av oss blev mätt

Datum för besöket: mars 2021
Tack walmerud
Omdömet skrevs 11 oktober 2020 från mobil enhet

Vi slank in här på vägen hem för att slippa promenera i regnet. Vi blev väl bemötta och drack några öl. Bra lokal, mysigt och trevligt.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack LaufenLars
Omdömet skrevs 21 augusti 2020 från mobil enhet

Maten är väldigt god och servicen bra. Trevligt att servitören tar sig tid och presenterar maten på ett bra sätt.
Vi var där tidigt så det fanns gott om plats.
Värt ett besök om man gillar koreansk mat.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 916kristianp

Resenärer som tittade på Hello Monkey Linnégatan tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Hello Monkey Linnégatan? Berätta vad du tyckte!