“Urusel service Serverade helt fel meny”

Hello Monkey Linnégatan
Rankad som nr 318 av 1 454 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 27 september 2018 från mobil enhet

Ett bottennapp!
Vi gick igenom den meny vi ville ha innan vi beställde map flera matintoleranser.
Det visade sig när vi åt av maten och vi frågade vad det var, att vi fått helt fel meny.
Servitören sa att han inte kunde göra ngt åt att vi fått fel meny. Det han kunde göra var att bjuda på kaffe efter maten.
Efter detta undvek han vårt bord och var allmänt tvär när vi betalade.
Maten var god , men vi var grymt besvikna.

Gå någon annanstans, Göteborg är full av trevliga restauranger.

Datum för besöket: september 2018
Tack sgu2016
Monkey W, Chef på Hello Monkey Linnégatan, svarade på det här omdömetSvarade 27 december 2018

Hej
Detta var ju verkligen inte bra, både det att ni fick helt fel meny men oxå detta att vår servis undvek att komma förbi ert bord något mer under besöket. Jag förstår att ni inte var nöjda med besöket och önskar att vi göra för att gottgöra detta.

1923 av 136 omdömen

Omdömet skrevs 15 september 2018 från mobil enhet

Som gäst märker du att menyerna är skapade enbart för kökets lönsamhetskalkyl. Sjukt dyrt för ofta väldigt billiga råvaror. Rikligt när det är grönsaker och fläsk. När råvarorna är lite dyrare, som torsk eller lax, serveras maten utspridd på fat där det är tydligt att varje gäst ska ta 3 pyttesmå bitar. McDonalds på anabola. Trevlig personal och inredning balanserar upp. Men känslan av att bli skinnad är påtaglig. Lite söliga rätter. Nästan varje rätt i de olika tapasmenyerna smakar likadant. Gillar du soya och koriander till max är detta stället för dig. Annars väljer du ett annat ställe. Mycket lite att välja på avseende vin och sprit.

Datum för besöket: september 2018
1  Tack MikaelV106
Monkey W, Chef på Hello Monkey Linnégatan, svarade på det här omdömetSvarade 26 september 2018

Hej
Jättetråkigt att du känner så. Våra smaker är det som är vår styrka och vår menyn är byggt upp som en avsmakningsmeny där man får lite av varje för att få smaka på så mycket som möjligt.

Omdömet skrevs 3 juli 2018 från mobil enhet

Tycker inte det är okej att behöva vänta 20 minuter på att ens få beställa dricka när det inte är mycket folk. Sjukt besviken.. Så vi gick vidare till ett annat ställe.

Datum för besöket: juli 2018
Tack Patrik S

Hej Patrik
Jg är helt enig med dig - det är inte ok att behöva vänta så länge för dryck. Förhoppningsvis var det en kväll med mycket att göra - men inte heller då skall detta vara Ok. Vi lovar kolla upp detta.

Omdömet skrevs 1 juli 2018

Var några kompisar här och åt en fredagkväll. Väldigt gott och smakrikt. Välj gärna någon av de olika menyerna, finns något för alla. Mycket mat, du blir garanterat mätt:)

Datum för besöket: mars 2018
1  Tack Maria J

Hej Maria
Stort tack för din fina recension.

Omdömet skrevs 11 april 2018

Baby scallops är en vacker och mycket prisvärd rätt. Minst dussinet små pilgrimsmusslor för 140 kr! Rökta tomater, pepparrot m m ger mycket smak.
Crispy pork slider serveras i form av en hamburgare. Den raseras så snart man sätter gaffeln i den men smakar bra.
Ibericobuns är en huvudrätt, med karré och misocoleslaw. Ganska enkel i smak och komposition men mycket välsmakande. Hello Monkey brukar vara pålitlig och levererar även denna gång.
Utförligare omdöme finns på sidan Göteborgs krogar 2017–2018.

Datum för besöket: april 2018
Tack gbgkrog

Resenärer som tittade på Hello Monkey Linnégatan tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Hello Monkey Linnégatan? Berätta vad du tyckte!