Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Booking.com372 US$
CheapTickets362 US$
Travelocity362 US$
Orbitz.com362 US$
Hurb381 US$

Jag har bott på många hotell i olika länder och Upper house är verkligen topp 10. Allt från välkomstdrinken vid incheckningen till servicen på rummet var 10/10. Hotellet ligger centralt (25 minuter till fots från centralen) och mitt emot både Liseberg och Universum.
Enda minuset, om jag nu måste hitta något, är möjligen spa-delen. Lite trångt och synd att man inte kan ta ett glas bubbel i utepoolen. Rummet var stort och luftigt, modernt inrett och sängen var enorm.
Middagen på Heaven 23 var värd varje krona och att få sitta och äta frukost 25 våningar över vackra Göteborg är ett underbart sätt att starta dagen. Det var dock lite tokigt att man beställde ”rätter” även till frukosten,Var lätt att få lite för mycket mat. Kändes lite som matsvinnet kan undvikas bättre. Men, får du chansen, missa inte denna pärla.

Tack lforsb464978
Yvi D, Annan på Upper House, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Stort tack till ert fina omdöme och en fantastisk recension!

Vi är så otroligt glada över att kunna läsa om hur bra er vistelse har varit hos oss!

Tveka inte med att kontakta oss inför er nästa vistelse till Göteborg, så vi får nöjet att ha er att ha
er som gäster hos oss igen!

Hotellet utger sig för att vara 5 stjärnigt. Hotellet lever upp till det på många vis men några fallgropar upplevde vi som är avgörande för att vi ska se det som 5 stjärnigt.

Positivt: Hotellet är fint och fräscht, allt känns väldigt lyxigt. Rummet var jättefint med underbar utsikt, skön säng och vackert badrum. Rummet var välstädat och personal bäddade upp på kvällen och la chokladbitar på sängen.

Spa var jättefint, mysigt loungedel. Hotellets gym är det bästa hotellgymmet jag upplevt. Stort plus för det. Vi beställde Gothia Towern räksmörgåsar vilket vi inte ångrar, de var något utöver det vanliga.

Frukosten var annorlunda men väldigt bra. Man blev serverad allt vid bordet som en ala carte. Gröten var helt makalöst god.

Nu till det jag anser hotellet behöver bli bättre på. PERSONALEN, alltså usch vad de drar ner betyget. Det första vi möts av när vi ska checka in är två i personalen som diskuterar vem som ska serva oss, de drar knappt på smilbanden och infon de ger är knapphändig. Även personalen vid frukosten är stela och såg mest sura ut. Jag firade min 40-års dag, maken hade ringt flera gånger innan för att få hjälp exempelvis tårta, champagne eller liknande, han frågade om de kunde blåsa upp tre ballonger. Han fick bara nej. Ett så fint hotell kanske skulle ha det lilla extra. Vi bytte sedan till ett annat 5 stjärnigt i Göteborg som var såååå mycket bättre när det gäller service.

Så kort och gott, fint hotell med bra frukost, bra rum, bra spa och gym. Tyvärr drar personalen ner betyget för oss.

Tack G2879OOannan

Stort tack till ert fina omdöme och en fantastisk recension för hotellet!

Vi beklagar att ni upplevde vår personal sämre och har tagit det vidare med receptionisterna. En stor anledning kan vara att vi lär upp ny personal och i detta fallet kan det ha påverkat er incheck.

er som gäster hos oss igen!

Min sambo Birgitta och jag blev verkligen omhändertagna. Vi fick ett mycket proffsigt och vänligt bemötande av all personal. Incheckningen, rummet och SPA-avdelningen, allt i absoluta toppklass.Vi ser fram emot nästa besök.

Tack varbergnilsson

Omdömet skrevs 1 maj 2021

Fint rum men absolut inte värt det betydligt högre priset! Frukosten var en stor besvikelse. Visst är det trevligt med personlig betjäning och fin service men verkligen inte så lyxigt att det var värt pengarna, tyvärr.

Datum för vistelsen: december 2020
Tack Ida H
Yvi D, Annan på Upper House, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2021

Hej Ida,

Tack för din vistelse och din feedback som vi naturligtvis tar till oss.

Vi jobbar hela tiden med förbättringar på våra rutiner och din feedback är viktig för oss.

Tveka inte med att kontakta oss på room@upperhouse.se för ett besök inom en snar framtid!

Omdömet skrevs 18 april 2021

Mycket trevlig personal. Otroligt fint rum. Frukosten kunde haft lite större utbud såsom omelett, bacon mm kan vara pandemin då man nu fick beställa av personal. Mycket trevlig vistelse med hög servicenivå.

Datum för vistelsen: april 2021
Tack karl373
Yvi D, Annan på Upper House, svarade på det här omdömetSvarade 19 april 2021

Stort tack till ert fina omdöme och en fantastisk recension!

Vi ser framemot att få hälsa er varmt välkomna tillbaka till oss inom en snar framtid. Tveka inte med att kontakta oss inför er nästa vistelse till Göteborg, så vi får nöjet att ha er som gäster hos oss igen!