“Superbra!”

Boka bord
Rankad som nr 131 av 1 454 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt, Svenskt, Internationellt, Bar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Le Pain Français - mycket mer än ett kafé Le Pain Français är ett äkta franskt bageri, konditori, kafé och restaurang med elva enheter spridda i Göteborgsområdet. Våra franska bagare, konditorer och kockar arbetar alla enligt franska metoder och traditioner. Vi är även kända för våra kafé- och restaurangmiljöer. Le Pain Français Bistro på Avenyn 7 har i internationell designpress utsetts till en av världens tjugo bäst designade restauranger och kaféer. Den amerikanska bloggen The Cool Hunter med miljontals läsare världen över beskrev bistron som ”en fantastisk upplevelse”. Här hemma kallar GT oss för: ”Avenykrogen som är en av världens snyggaste”. I bistron på Avenyn 7 finns också allting under samma tak. Här erbjuder vi kafé, restaurang och bar med fullständiga rättigheter. Njut av skiftande miljöer och inredningar spridda över fyra våningar med terrass och glastak längst upp.
Omdömet skrevs 12 augusti 2021 från mobil enhet

Otroligt bra och personlig service,dessutom var maten fantastiskt god. Entrecoten kan vi varmt rekommendera. Ett ställe ni måste besöka i Göteborg!!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Connector61531016800

Omdömet skrevs 5 augusti 2021 från mobil enhet

Fransk parisiens atmosfär i mitten av Göteborg. Mycket trevlig personal och fina bakelser. Det finns ett brett sortiment av patiseriee. Rekommenderas färska makaroner i alla smaker.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Youcef A
Omdömet skrevs 29 juli 2021

Var här den 29/8 med ett gäng vänner och servicen vi fick var på en annan nivå, maten var underbar och vi ska inte öns prata om lokalen. 12/10 i betyg

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack Jonasjonasjonas123
Omdömet skrevs 28 juli 2021

Jätte trevligt och mysigt ställe med super god mat och drick, riktigt bra servis rekommendera stark.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack neeaz
Omdömet skrevs 20 juni 2021

Vi firade vår vän Ida som fyllde 30år, fantastiskt service, super god mat och trevlig Restaurang.
Rekommenderas verkligen

Datum för besöket: juni 2021
Tack sahrak703

Resenärer som tittade på Le Pain Francais Bistro Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Le Pain Francais Bistro Avenyn? Berätta vad du tyckte!