“Underbart”

Boka bord
Rankad som nr 130 av 1 453 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt, Svenskt, Internationellt, Bar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Le Pain Français - mycket mer än ett kafé Le Pain Français är ett äkta franskt bageri, konditori, kafé och restaurang med elva enheter spridda i Göteborgsområdet. Våra franska bagare, konditorer och kockar arbetar alla enligt franska metoder och traditioner. Vi är även kända för våra kafé- och restaurangmiljöer. Le Pain Français Bistro på Avenyn 7 har i internationell designpress utsetts till en av världens tjugo bäst designade restauranger och kaféer. Den amerikanska bloggen The Cool Hunter med miljontals läsare världen över beskrev bistron som ”en fantastisk upplevelse”. Här hemma kallar GT oss för: ”Avenykrogen som är en av världens snyggaste”. I bistron på Avenyn 7 finns också allting under samma tak. Här erbjuder vi kafé, restaurang och bar med fullständiga rättigheter. Njut av skiftande miljöer och inredningar spridda över fyra våningar med terrass och glastak längst upp.
Omdömet skrevs 29 juli 2021

Var här den 29/8 med ett gäng vänner och servicen vi fick var på en annan nivå, maten var underbar och vi ska inte öns prata om lokalen. 12/10 i betyg

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack Jonasjonasjonas123

Omdömet skrevs 28 juli 2021

Jätte trevligt och mysigt ställe med super god mat och drick, riktigt bra servis rekommendera stark.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack neeaz
Omdömet skrevs 20 juni 2021

Vi firade vår vän Ida som fyllde 30år, fantastiskt service, super god mat och trevlig Restaurang.
Rekommenderas verkligen

Datum för besöket: juni 2021
Tack sahrak703
Omdömet skrevs 14 juni 2021

Beställde skaldjuren och fick en stor generös portion. Skaldjuren smakade fantastiskt gott! Bra och trevlig service. Bästa restaurangen jag ätit på i Göteborg, kommer absolut komma tillbaka hit.

Datum för besöket: juni 2021
Tack elinore00
Omdömet skrevs 27 maj 2021

Tre rätter beställda alla tre var fel vitsås istället för bea. Saknades pepparrot till Råbiffen och den tredje blev det potatismos istället för sötpotatis.
Fransk restaurang som hade slut på Franskt bubbel men Cava fanns det.
Ett + dock när vi blev bjudna på Champagne som plåster på såren.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 731annikas

Resenärer som tittade på Le Pain Francais Bistro Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Le Pain Francais Bistro Avenyn? Berätta vad du tyckte!