“Kanon”

Boka bord
Rankad som nr 137 av 1 447 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt, Svenskt, Internationellt, Bar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: Le Pain Français - mycket mer än ett kafé Le Pain Français är ett äkta franskt bageri, konditori, kafé och restaurang med elva enheter spridda i Göteborgsområdet. Våra franska bagare, konditorer och kockar arbetar alla enligt franska metoder och traditioner. Vi är även kända för våra kafé- och restaurangmiljöer. Le Pain Français Bistro på Avenyn 7 har i internationell designpress utsetts till en av världens tjugo bäst designade restauranger och kaféer. Den amerikanska bloggen The Cool Hunter med miljontals läsare världen över beskrev bistron som ”en fantastisk upplevelse”. Här hemma kallar GT oss för: ”Avenykrogen som är en av världens snyggaste”. I bistron på Avenyn 7 finns också allting under samma tak. Här erbjuder vi kafé, restaurang och bar med fullständiga rättigheter. Njut av skiftande miljöer och inredningar spridda över fyra våningar med terrass och glastak längst upp.
Omdömet skrevs 16 maj 2021

Kanon mat och fantastiskt service i en härlig miljö. Vi hade varsin oxfile med goda tillbehör och gott vin som rekommenderades till kötet.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 885lilis

Omdömet skrevs 27 april 2021 från mobil enhet

Besökte Le Pain Francaise med en gammal vän för att äta lite god mat, dricka lite vin och prata om tjejsaker ☺️ Jag beställde knaperstekt anka med rotfrukter och en underbart god sås! Går inte att äta mat utan sås! Efter maten tog vi oss en kaffe och bara chillade och pratade gamla minnen! Restaurangens miljö kändes som ren lyx, allting var så modernt men ändå fransk-inspirerat, lite av den mörkare inredningen men säkerligen för att skapa en mysig känsla! Som helhet får Bistron fem av fem stjärnor

Datum för besöket: augusti 2020
Tack josefinaleijonelle
Omdömet skrevs 17 april 2021 från mobil enhet

Superbra mat och service. Väldigt bra bemötande och musslorna är supergoda! Restaurangchefen är en riktig guldkille!

Datum för besöket: april 2021
Tack andreacX5187PB
Omdömet skrevs 15 februari 2021

Väldigt bra valentine's middag, tre rätters med oxfile och kanon bra bemötande och service. Vi återkommer!!!

Datum för besöket: februari 2021
Tack 885lilis
Omdömet skrevs 11 februari 2021

Restauranger har en jättesnygg och modern inredning. Vi åt på restuarngen två dagar i följd.

Maten var jättegod så en eloge till kockarna/kokerskorna MEN det tar över 1h att vänta in maten och lika länge för desserten.

Personalen ute på golvet samt hovmästarens service är katastrofal. 1a dagen vi åt där kom ingen fram en enda gång och frågade om det smakade bra eller om vi önskade något mer. Trots det bara fanns 2 sällskap i hela restuarngen.

2a dagen väntade vi i 40 min på vår efterrätt för att sedan få höra att en råvara saknades. Vi beställde något annat men fick vänta i ytterligare 45 min innan vi valde att skippa efterrätten och gå därifrån. Denna dag var det mer packat med folk då det var nyårsafton.

Personalen var stressade och väldigt förvirrade då de flera gånger blandade ihop vilket bord som hade beställt vad.

Datum för besöket: december 2020
Tack saharaA6833VG

Resenärer som tittade på Le Pain Francais Bistro Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Le Pain Francais Bistro Avenyn? Berätta vad du tyckte!