“God mat”

Boka bord
Rankad som nr 92 av 1 456 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt, Svenskt, Internationellt, Bar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: Le Pain Français - mycket mer än ett kafé Le Pain Français är ett äkta franskt bageri, konditori, kafé och restaurang med elva enheter spridda i Göteborgsområdet. Våra franska bagare, konditorer och kockar arbetar alla enligt franska metoder och traditioner. Vi är även kända för våra kafé- och restaurangmiljöer. Le Pain Français Bistro på Avenyn 7 har i internationell designpress utsetts till en av världens tjugo bäst designade restauranger och kaféer. Den amerikanska bloggen The Cool Hunter med miljontals läsare världen över beskrev bistron som ”en fantastisk upplevelse”. Här hemma kallar GT oss för: ”Avenykrogen som är en av världens snyggaste”. I bistron på Avenyn 7 finns också allting under samma tak. Här erbjuder vi kafé, restaurang och bar med fullständiga rättigheter. Njut av skiftande miljöer och inredningar spridda över fyra våningar med terrass och glastak längst upp.
Omdömet skrevs 11 februari 2021

Restauranger har en jättesnygg och modern inredning. Vi åt på restuarngen två dagar i följd.

Maten var jättegod så en eloge till kockarna/kokerskorna MEN det tar över 1h att vänta in maten och lika länge för desserten.

Personalen ute på golvet samt hovmästarens service är katastrofal. 1a dagen vi åt där kom ingen fram en enda gång och frågade om det smakade bra eller om vi önskade något mer. Trots det bara fanns 2 sällskap i hela restuarngen.

2a dagen väntade vi i 40 min på vår efterrätt för att sedan få höra att en råvara saknades. Vi beställde något annat men fick vänta i ytterligare 45 min innan vi valde att skippa efterrätten och gå därifrån. Denna dag var det mer packat med folk då det var nyårsafton.

Personalen var stressade och väldigt förvirrade då de flera gånger blandade ihop vilket bord som hade beställt vad.

Tack saharaA6833VG

Omdömet skrevs 30 december 2020

Riktigt äcklig mat, mjuka blöta pommes och unken carpaccio. Maten knappt varm och det tog alldeles för lång tid. Kasst helt enkelt.

1  Tack Mallzzz
Omdömet skrevs 27 december 2020 från mobil enhet

Oerfaren personal! Inga goda viner trots att restaurangen kallar sig franskt. Hemsk och smaklös, bränt, dåligt och fel mat, vi väntade en timme och en kvart på maten, gammal förfärlig mat, tur att Burger King ligger mittemot där vi gick efteråt. Hemskt dåligt service, undrar om kocken fick googla upp rätterna vi hade beställt. Detta var ett fiasko för familjen. En förolämpning för kunderna. Vi mådde dåligt av att se andra kunder resa sig upp och att inte blir serverad dricka på 30 min.
Gå aldrig hit!

2  Tack 155yanelysc
Omdömet skrevs 18 december 2020

Trevlig personal med bra service,god och bra mat, fräsch och fin lokal med mysig brasa på övervåningen

1  Tack vinds2020
Omdömet skrevs 16 november 2020

Tack Shadi och ni andra som gav oss en kanon mysig kväll. Ett härligt ställe med jättegod mat och dryck. Vi startade med en 1/2 råbiff var och till huvudrätt en perfekt tillagad Entrecôte och en otroligt god gryta med Havskräftor och musslor i en stark sås. Vinet vi valde var slut men då bytte Shadi ut det mot ett dyrare alternativ utan extra kostnad. Inte nog med det, de skickade med en Goodie bag med Macrones och choklad Croissanter. Vi kan vart rekommendera Le Pain Francais!

Datum för besöket: november 2020
1  Tack BojBoj

Resenärer som tittade på Le Pain Francais Bistro Avenyn tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Le Pain Francais Bistro Avenyn? Berätta vad du tyckte!