“On s'est régalé !”

Boka bord
Rankad som nr 85 av 1 461 Restauranger i Göteborg
Kök: Franskt, Svenskt, Internationellt, Bar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Le Pain Français - mycket mer än ett kafé Le Pain Français är ett äkta franskt bageri, konditori, kafé och restaurang med elva enheter spridda i Göteborgsområdet. Våra franska bagare, konditorer och kockar arbetar alla enligt franska metoder och traditioner. Vi är även kända för våra kafé- och restaurangmiljöer. Le Pain Français Bistro på Avenyn 7 har i internationell designpress utsetts till en av världens tjugo bäst designade restauranger och kaféer. Den amerikanska bloggen The Cool Hunter med miljontals läsare världen över beskrev bistron som ”en fantastisk upplevelse”. Här hemma kallar GT oss för: ”Avenykrogen som är en av världens snyggaste”. I bistron på Avenyn 7 finns också allting under samma tak. Här erbjuder vi kafé, restaurang och bar med fullständiga rättigheter. Njut av skiftande miljöer och inredningar spridda över fyra våningar med terrass och glastak längst upp.
Omdömet skrevs 6 augusti 2019

Omdömet skrevs 19 oktober 2018

Datum för besöket: oktober 2018

Resenärer som tittade på Bistro Francais tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Bistro Francais? Berätta vad du tyckte!