“Härligt ställe med 1920-tals stil. ”

Dorsia Hotel & Restaurant
Rankad som nr 42 av 1 447 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Omdömet skrevs 22 september 2020 från mobil enhet

Vi bestämde oss för att dricka Afternoon Tea här. Vi blev mötta i dörren av en trevlig tjej i tidsenliga kläder och blev snabbt placerade vid ett bord i samma tidsanda. Därefter blev vi serverade smörgåsar, scones och paj. Vi fick en noggrann genomgång av vad som serverades och att ha en allergi var inget som helst problem. När vi avslutat de fatet, kom nästa fat in med kakor. De var helt fantastiska. Som avslutning fick vi varsin glasskula som var precis lagom tinad.
Fantastisk och serviceminded personal. En riktigt trevlig söndagseftermiddag

Datum för besöket: september 2020
1  Tack 445carinaa

Omdömet skrevs 26 augusti 2020 från mobil enhet

Vi anlände sent till Göteborg på affärsresa men fick ett bord trots att klockan var efter 21:00. Vi åt stora avsmakningsmeny med vinpaketet. Mycket imponerad över kvalitén på service, särskilt vår trevliga kypare Måns. Bra rekommendationer på vin och extra rätter. Maten höll absolut toppnivå, vi är själva krögare och kan vara svåra på maten. Dessutom är den burleska miljön varm och trevlig.

Tack alexandernisses
Omdömet skrevs 20 augusti 2020

Bokade en kväll här med familjen för lite "fine dining". Servicen och miljön levde upp till våra förväntningar men köket har en bit kvar.
Vi fick känslan av att det var enbart sommarvikarier i köket.För de 700 kronor per person vi åt för (utan alkohol) hade vi förväntat oss en kulinarisk upplevelse bortom kvarterskrogen. Det hjälper inte att ha en fantastisk vinlista där toppvinerna kostar hundratusentals kronor flaskan om man inte behärskar konsten att steka en köttbit eller är fummelhänt med saltkaret när man saltar fisken.

Tack larsmW722JV
Omdömet skrevs 4 augusti 2020 från mobil enhet

Vi gick hit för att ta en drink på deras takterrass. Mysig miljö, goda drinkar och mycket trevlig personal. Killen i lobbyn var mycket serviceminded och verkligen rätt person för sitt jobb.

Tack Lejomi
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Ett riktigt litet smultronställ! En air av Berlinskt 20tal. Modern meny och superservice. Ett måste. Både med familjen eller vännerna. Fantastisk vinmeny. På sommaren sitter man på takterrass med fläkt av en italiens patio. Annars sitter man inne. Oh la, la. A must!!

Tack 796petra45

Resenärer som tittade på Dorsia Hotel & Restaurant tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Dorsia Hotel & Restaurant? Berätta vad du tyckte!