“Bra mat, dyrt, häftig lokal men dålig service.”

Dorsia Hotel & Restaurant
Rankad som nr 42 av 1 452 Restauranger i Göteborg
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Omdömet skrevs 1 februari 2020

En kväll med bra mat, dålig service (för den här prisnivån där topp nivå förväntas).
Lokalen är mycket trevlig och inbjudande.
Vi åt vilt kött till förrätt som håller bra kvalité, huvudrätten tog vi också vilt som var god. Hälleflundra smakar bra men mycket liten portion.
Rödbetan till förrätt nästan 200 kr!! Häftigt upplagd men ärligt talat så kan ju inte den kosta 30 kr mindre än hummer!!
Hummern var f.ö. bra.

Sammanfattningen är att Dorsia har priser som de allra bästa restaurangerna i Göteborg (där vi i stort sett har varit på de flesta och ser skillnaden) men servicen är inte i närheten. Maten är bra men inte heller den i den toppklass som flera andra håller. Så frågan är hur det kan vara så mycket folk! Sannolikt för att många inte har så höga krav och att det finns mycket folk som går ut samt att miljön är jättehäftig.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Dunken63

Omdömet skrevs 19 januari 2020

In på en avkopplande Gin drink som var en av de bästa jag haft. Serverad med stor elegans och upplägget och visningen gav toppkänsla innan jag ens smakat. Smaken och balansen var på toppnivå så allt var topp.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Myran1972
Omdömet skrevs 9 januari 2020 från mobil enhet

En härlig söndagseftermiddag i slutet av november där både ögat och gommen fick sitt. Massor av fina snittar, kakor och dessutom glass som avslutning. Och ett glas champagne förstås som passar så bra ihop med Dorsias fantastiska miljö. Bara en sorts te erbjöds, ganska märkligt, men man kunde även få kaffe vilket både jag och mitt sällskap valde.

Säkert hade jag kunnat tillgodogöra mig alla läckerbitarna ännu bättre om inte jobbets årliga julfest infallit kvällen före. Dålig tajming där. Men jag kommer gärna tillbaka en annan söndag när aptiten är på topp.

Prismässigt på samma nivå som afternoon tea i Rivertons skybar (som jag också hade nöjet att pröva nyligen) - båda är utmärkt goda men om du är trött på att se på stan och vill sjunka ner i en sammetsfåtölj bakom lila draperier och bli bortskämd i en sagolik 'old fashioned' omgivning så är det hit du ska gå!

Datum för besöket: november 2019
Tack KimiK48
Omdömet skrevs 6 januari 2020

Du stiger in i en miljö som är helt olik allt annat. Så mycket att titta på.
Trevlig personal som visade oss till vårt bord.
Olika sorters snittar, scones och kakor serverades vid bordet tillsammans med kaffe och te. Glass till avslutning.
Mycket gott o trevligt.
Väl värt ett besök.

Datum för besöket: januari 2020
Tack Maria L
Omdömet skrevs 30 december 2019 från mobil enhet

Alltså, det här är ett av de coolaste ställen jag vet!
Fantastisk miljö och man blir såååå välkomnad!
Vi tog "bara" en champagnedrink och lite goda tryffelchips till men det är skönt att se att det finns alla typer av gäster och att alla blir lika väl behandlade.
Rekommenderas!

Datum för besöket: december 2019
Tack jelenam06

Resenärer som tittade på Dorsia Hotel & Restaurant tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Dorsia Hotel & Restaurant? Berätta vad du tyckte!