“Lördagslunch i solens sken”
Omdöme om Doktor Glas

Doktor Glas
Boka med
Doktor Glas har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 233 av 1 477 Restauranger i Göteborg
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 30 juni 2018

På lördagarna har vi för vana att gå till "doktorn" för att vi lider av hunger. Dagens fisk eller kött är bland det mest prisvärda du kan få tillsammans med trevli personal och ett fint utbud av både öl och vin

Tack Seniors70

Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Mycket trevligt ställe med skön uteservering där markis och infravärme håller gästerna varma när luften inte längre känns så varm.

Vi tog tre små hamburgare på planka och sliders med pulled pork och till det en god IPA. Allt var till belåtenhet. Här fanns mycket gott att välja mellan och även mellanrätter vilket uppskattas då man kanske inte alltid är jättehungrig. Jag tyckte mellanrätten sliders var fullt tillräcklig och mättande.

Vi blev mycket trevligt bemötta och kommer högst sannolikt att komma åter och har redan rekommenderat restaurangen.

Tack 563ir_neb
Omdömet skrevs 30 maj 2018 från mobil enhet

Gav det här stället en andra chans idag när jag och min familj skulle äta middag.
Förra gången vi gick hit hade kocken tappat vitpeppar i pumpapurén ( smakade pepparspray typ) i övrigt gott och trevligt. I tron om att detta var ett ärligt misstag samt att servicen är trevlig så bestämde vi oss för att ge stället en andra chans idag. Resultatet var att jag blev serverad en, för det första löjligt liten portion lammracks om ca 50g. När jag sedan smakar känner jag den sura, vidriga smaken av härsket kött. Obegripligt att detta förekommer på en mellanklass restaurang i Göteborg. Kocken är gränslöst slarvig och jag kommer aldrig mer gå tillbaka.

Tack Fredric L
Omdömet skrevs 15 april 2018 från mobil enhet

Sedan Doktorn öppnade sin mottagning har jag varit gäst (patient?) Jag har kommit dit med jobbet, goda vänner och familjen. Man håller en jämn kvalitét på service och mat. Vi har aldrig blivit besvikna, men kanske inte heller så överraskade.

Menyn är densamma med få förändringar. Går man dit ofta känns det lite tråkigt att välja bland rätterna, för mig som önskar nyheter. Men det är väl just det man inte får här. Lite hemma-hos-känsla. Rustikt och vällagat men med finess. Det är också bra och borgar för kvalitét.

Goda musslor och bra erbjudanden olika dagar.

Vi drack några glas Prosecco en sen lördagseftermiddag. Öppet fönster med Linnègatan i fokus gav en skön stund med människor i blickfånget.

Besök Doktor Glas. Du känner dig garanterat bättre efter en stund där.

Tack erikasfunderingar
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Från att ha varit en av de bästa krogarna i Linnestaden har den nuvarande ledningen kört stället i botten.
Dålig kommunikation o personal som inte fått info om meny o sortiment. Den soliga terassen garanterar fullsatt på sommaren men kompenserar inte för usel mat o dålig service. Undvik.

Tack KarlssonL

Resenärer som tittade på Doktor Glas tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Doktor Glas? Berätta vad du tyckte!